ליברמן והחרדים לא ידונו על חוק הגיוס עד שביבי יבהיר: אין בחירות

אריה ריבקינד
|
ד' תשרי התשע"ט / 13.09.2018 11:44
שר הביטחון לא מנהל שיחות עם ראשי המפלגות החרדיות על חוק הגיוס עד להבהרות מראש הממשלה – אם פניו לבחירות • ליברמן חושש כי לאחר שיתפשר ויגיע להבנות עם החרדים, נתניהו יפנה בכל זאת לבחירות

גורמים בכירים בכנסת טענו היום (חמישי) כי שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אינו מקיים עדיין שיחות ומגעים עם ראשי הסיעות החרדיות על חוק הגיוס, משום שהוא לא בטוח אם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מעוניין בבחירות או בשימור הקואליציה. כך נחשף ב’כאן’.

 לדברי הבכירים שצוטטו בתכנית ‘הבוקר הזה’, לישראל ביתנו אין כל כוונה להתחיל במגעים כאלה עד שהמצב יתבהר.

הרציונאל העומד מאחורי ההחלטה הוא הרצון להימנע מסיטואציה שבה תגיע המפלגה להסכמות מול המפלגות החרדיות, תתפשר בנקודות מסוימות בחוק הגיוס – ואז תגלה כי נתניהו יפנה בכל זאת לבחירות בעילה אחרת.

לכן, לדבריהם, כל עוד ראש הממשלה נתניהו לא מבהיר שפניו אינם לבחירות וכי הוא מעוניין בפתרון ואישור של חוק הגיוס – לא יחלו שום מגעים בין ישראל ביתנו לחרדים בנושא.

גורמים בסיעת ישראל ביתנו הגיבו לפרסום הגיבו לדיווח בכאן רשת ב’, ואמרו כי הם כלל לא דנים בשינויים בחוק הגיוס – ללא קשר למועד הבחירות או להצעה כזו או אחרת.

ב’כאן’ דווח עוד, כי המפלגות החרדיות מציבות שלוש דרישות לשינויים בחוק גיוס החרדים.

המשא ומתן בנושא בקואליציה צפוי להתחיל לקראת פתיחת כנס החורף של הכנסת ב-14 באוקטובר.

הדרישה הראשונה תעסוק בגובה הקנסות שיוטלו על ישיבות שלא יעמדו ביעדי הגיוס; הדרישה השנייה תעסוק באחוז העמידה ביעדים שנדרש בכל שנה מהישיבות; והדרישה השלישית נוגעת למספר השנים שיעברו עד לביטול החוק, אם החרדים לא יעמדו ביעדי הגיוס.