התפייסו? אחרי שנים של יריבות יענקל גוטרמן ומוישה גפני נפגשו • פרסום ראשון

האם גוטרמן, החושק בתפקיד ח"כ, הבין שכדי לזכות בקידום פוליטי חובה עליו ליישר את ההדורים עם הבוס • ואולי קודקודי דגל-רשב"ם התקשו לעכל ששניים הנמנים על 'אותו מחנה' צהובים זה לזה • האם מהלך כזה יבוא על חשבון ח"כ יעקב אשר? ומה קורה במגעים מול 'שלומי אמונים'?
ד' תשרי התשע"ט / 12.09.2018 23:19

1.

לא רק שלום ספרדי: הערב (רביעי) הגיעו פעמי השלום גם אל תנועת ‘דגל התורה’, הנתונה בחודשים האחרונים במאבקים פנימיים כואבים.

בשנים האחרונות קיימת יריבות עזה בין יו”ר ‘דגל’ משה גפני לבין ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן. למרות זאת, לאחרונה גייסו גורמים בבית שברחוב רשב”ם את גוטרמן כמתווך בסכסוך המתמשך בין ‘דגל’ ל’שלומי אמונים’ בעיר אלעד. גוטרמן, הנהנה מאמון שני הצדדים, הניח רעיונות למתווה פשרה.

אלא שגפני סירב להרים את הכפפה.

בנוסף, לקראת הבחירות המקומיות הציג גוטרמן מרד במוסדות התנועה, כאשר בעת הכרזת ההזדהות של חברי מועצת עיריית מודיעין עלית, לא הזדהה עם מפלגת האם ‘דגל’.

למרות זאת, הערב הגיע גוטרמן אל משרדי ‘דגל התורה’ בבני ברק, וישב לשיחה ממושכת עם היו”ר מוישה גפני. בין השאר שוחחו השניים על אלעד – אך לא רק.

בתקופה האחרונה עלה שמו של גוטרמן כמי שיוקפץ גם לתפקיד ח”כ. האם הבין שכדי לזכות בתפקיד הנחשק הוא חייב ליישר את ההדורים עם הבוס? יש המעריכים כך.

אך יש הטוענים כי קודקודי דגל-רשב”ם היו אלה שכיוונו את שני האישים, הקשורים בקשר משמעותי אל הבית שברחוב רשב”ם, להציג ‘עושה שלום’ ביניהם. צעד חכם, צריך להודות. שכן, קשה לקבל ששניים הנמנים על ‘אותו מחנה’ יהיו צהובים זה לזה.

מה שברור הוא כי אם אכן הפגישה הערב הצליחה, והשלום בין שני האישים – שניהם דומיננטיים ומוכשרים, יהפוך לעובדה – הדבר עשוי להועיל לגוטרמן בקידומו הפוליטי.

האם מהלך כזה יבוא על חשבון ח”כ יעקב אשר, הנחשב כמזוהה עם דגל-ראב”ד? ימים יגידו.

2. 

ברקע נמשכות שיחות התיווך בין יו”ר ‘דגל’ ליו”ר ‘שלומי אמונים’, בדרך לנוסחה שתשכין שלום בין שתי הסיעות.

נכון להערב, נראה כי המגעים בין הצדדים עלו על שרטון.

גפני פרוש

צילום: Flash 90

אמנם בשתי הסיעות שומרים על איפול תקשורתי, אך הדלפות יודעות לספר כי מסמך שהונפק על ידי ‘שלומי אמונים’ והועבר לחתימתו של  גפני, טרם נחתם על ידו.

לפי גורמים ב’דגל’, יש במסמך ‘הרבה עיזים’. קרי: הוכנסו בו סעיפים שעד היום לא עלו ולא צפו.

גורם המעורב מעט במשא ומתן סיכם בפני חרדים 10 את תמונת המצב הערב: ‘התחושה היא ש’שלומי אמונים’ רוצים לפוצץ את המו”מ’.

ב’שלומי אמונים’ מסרבים להדליף את תוכן המגעים ומתעקשים כי ‘הם בהחלט טובים’. ומה האמת? רק ימים יגידו מה יתרחש בסוף.

כך או כך, לא נותר עוד זמן רב, ונראה כי בימים הקרובים – מוצ”ש או ראשון – אם אכן תישאר על כנה תמונת המצב כפי שהיא הערב, תכריז ‘דגל התורה’ על מועמדה לראשות העיר אלעד.

האם יהיה זה יצחק פינדרוס, שלא ממש מתלהב מקרב ‘ראש בראש’ מול שרוליק פרוש או יוסי שטרית, שאינו חושש מקרב חזיתי? גם כאן, רק ימים יגידו. ולא עוד הרבה ימים.

במקביל,  במקרה כזה תכריז גם ‘שלומי אמונים’ בצורה רשמית על מועמדה לראשות העיר – שרוליק פרוש.

הכינו פופקורן. יהיה מעניין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות