הממשל הודיע: סוגרים את משרדי אש”ף בבירה וושינגטון

המהלך בא בעקבות סירוב הפלסטינים לשוב לשולחן הדיונים עם ישראל • ראש הממשלה: "ישראל תומכת בפעולות שנועדו להבהיר לפלסטינים שהסירוב למו"מ לא יקדם את השלום" • ח"כ אחמד טיבי: מסע נקמה של הנשיא טראמפ נגד הפלסטינים לאחר שסירבו לדון ברעיונותיו ההזויים
נתן פרל
ג' תשרי התשע"ט / 11.09.2018 21:06

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה בראש השנה על סגירת משרדי אש”ף בוושינגטון .

הצעד האמריקני מגיע בתגובה לסירובם של הפלסטינים לשוב לשולחן המשא ומתן עם ישראל, ובתגובה לניסיונות הפלסטיניים לקדם חקירה פלילית נגד ישראל בבית הדין הבין-לאומי בהאג.

בהודעת מחלקת המדינה אמש על סגירת נציגות אש”ף נכתב: “הממשל החליט לאחר בחינה מעמיקה שמשרדי נציגות אש”ף בוושינגטון ייסגרו. אפשרנו לאש”ף לנהל את פעולותיו שתומכות בהשגת שלום אמיתי וממושך בין הישראלים לפלסטינים. אולם אש”ף לא פעל לקדם כל התחלה של משא ומתן ישיר ורציני עם ישראל. להיפך, הנהגת אש”ף גינתה את תוכנית השלום האמריקנית שהיא עדיין לא ראתה וסירבה לפעול עם הממשל האמריקני במסגרת מאמצי השלום”.

עוד נכתב בהודעה: “בשל כך, ובהתאם לחששות הקונגרס האמריקני, הממשל החליט לסגור את משרדי אש”ף בוושינגטון בשלב זה. ההחלטה עומדת בקנה אחד גם עם דאגות הממשל והקונגרס בעקבות ניסיונות פלסטיניים לפתוח בחקירה נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבין-לאומי”.

היועץ לביטחון לאומי ג’ון בולטון אמר, כי מדובר במהלך המהווה חלק משורת צעדים שנועדו להתמודד עם איומים מצד מדינות שונות לתבוע את ארצות הברית בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, בטענות לביצוע פשעי מלחמה באפגניסטן ובמקומות נוספים.

הוא הסביר כי ההחלטה בעניין אש”ף נובעת מפנייתם של הפלסטינים לבית הדין הפלילי, וכיוון שישראל היא בת ברית קרובה של ארצות הברית. “אנחנו נעמוד לנצח לצד בעלת בריתנו ישראל”, הצהיר בולטון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההחלטה: “ארה”ב קיבלה את ההחלטה הנכונה באשר לנציגות אש”ף בוושינגטון. ישראל תומכת בפעולות האמריקניות שנועדו להבהיר לפלסטינים שהסירוב למו”מ והנסיונות לתקוף את ישראל בפורומים בינ”ל לא יקדמו את השלום”.

ברשות הפלסטינית גינו את ההחלטה.

חבר המועצה המחוקקת סאיב עריקאת אמר: “זכויותיו של העם הפלסטיני אינן למכירה, לא ניכנע לאיומי האמריקנים ולבירונותם. אנו קוראים לבית הדין בהאג לפתוח בחקירה מיידית של פשעי ישראל”.

חבר הכנסת אחמד טיבי תקף את הנשיא טראמפ. “מדובר במסע נקמה שלו נגד העם הפלסטיני והנהגתו לאחר שהביעו את סירובם המוחלט לדון ברעיונות ההזויים שלו במה שקרוי ה’דיל של המאה’ וניתוק היחסים איתו אחרי העברת השגרירות”.

הוא הוסיף: “אף החלטה כזו לא תכריע את העם הפלסטיני והנהגתו ולא תעלים את הפליטים. המנטליות של סוחר לא ממולח נכשלה פעם אחר פעם וגרמה לכך שארה”ב איבדה את מעמדה כמתווך בתהליך המדיני”.

מזכ”ל אש”ף, סאיב עריקאת, אמר הבוקר (שלישי) כי הפלסטינים הגישו תביעה בגין פשעי מלחמה בבית הדין הפלילי הבינלאומי נגד ישראל, עקב החלטת בג”ץ לאפשר את פינוי הכפר הבדואי חאן אל-אחמר.

שגריר ישראל באו״ם, דני דנון, הגיב: “הפנייה של הפלסטינים לבית הדין בהאג היא דוגמא נוספת לטרור המדיני שאותו מובילה ההנהגה הפלסטינית. במקום יוזמות חסרות תוחלת, על ההנהגה הפלסטינית לזנוח את ההסתה ולהפסיק את תשלום המשכורות למחבלים ולחזור למו״מ ישיר”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות