פוטין: אנחנו צריכים לקחת דוגמא מהרב ברל לאזאר – 14 ילדים • צפו

במהלך הפגישה של פוטין עם רבה של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, לכבוד ראש השנה, התעניין הנשיא הרוסי כמה ילדים יש לרב • צפו בתגובתו למשמע התשובה
נתן פרל
כ"ט אלול התשע"ח / 09.09.2018 15:21

נשיא רוסיה ולדמיר פוטין קיים היום (ראשון) פגישה עם הרב הראשי של רוסיה, הגאון רבי ברל לאזאר וראש ‘איגוד הקהילות היהודיות’, הרב אלכסנדר ברדה – לכבוד ראש השנה.

הפגישה שודרה בטלוויזיה הרשמית של רוסיה ובאתר הקרמלין.

חרדים 10 עם הדברים בתרגום חופשי.

ולדימיר פוטין: היום לעם היהודי יש חג – ראש השנה. אני רוצה לברך אתכם, כל יהודי רוסיה לכבוד ראש השנה היהודי. מאחלים לכם אושר, בריאות, הצלחה, שגשוג בכל משפחה – כל מה שאתם רוצים בראש השנה.

הנשיא הוסיף: יהודי רוסיה הם אנשים שמחים: אתמול היה ‘יום מוסקבה’ – חג, ומיד ראש השנה. שני חגים ברציפות. אני מאחל לך כל טוב.

הרב לאזאר: תודה. תודה על הברכות.

ראש השנה עבורנו הוא לא רק חג שמח, אלא גם זמן השתקפות. אנחנו חושבים על מה שקרה באותו יום 5779 שנה – נוצר האדם הראשון, אבי כל האנשים בעולם. ומעל הכל הבנה זו היא שכולנו קרובים, אנחנו חייבים להיות חברים, אנחנו חייבים לעזור זה לזה, עלינו לכבד אחד את השני. ורק כך נוכל לעשות את רצון האל.

רוסיה היא מדינה רב-אתנית, רב-דתית, אנו חשים ידידות מכל הצדדים. תודות לך היום ברוסיה הכל נע בכיוון הנכון. אנחנו רואים את זה בתוך הקהילה היהודית. תודה לאל הכל מתפתח. הדור הצעיר מבקש ללמוד יותר. מרכזים רבים, בתי כנסת, בתי ספר פתוחים. וברור שיש לנו עוד תוכניות לעתיד.

אנו בטוחים בעתיד ואנו אסירי תודה על המצב ברוסיה היום. ספרים יהודיים רבים מודפסים. אני רוצה להראות לכם מהדורה חדשה של התלמוד. היום, תודה לאל, היהודים מרגישים בנוח כאן ומביטים אל העתיד בביטחון. תודה.

הנשיא פוטין: אמרת על לידתו של האדם הראשון. כמה ילדים יש לך?

הרב לאזאר: תודה לאל, 14. ושבעה נכדים.

הנשיא פוטין: אנחנו, אזרחי רוסיה, צריכים לקחת את כל הדוגמה ממך – 14 ילדים.

הרב לאזאר: תודה.

הנשיא פוטין: צריכים להוריד את הכובע בפני אשתך… שאלוהים יעניק לעם בריאות וכל טוב.

ומה, אגב, היהודים נוהגים בראש השנה?

הרב לאזאר: יש מנהגים רבים. אבל אחד המעניינים ביותר – אנחנו אוכלים תפוחים עם דבש. יש הסבר מעניין, למה התפוח, למה מתוק. תפוח הוא פרי טעים, יפה, ויש לו ריח טוב. וזה, אנחנו אומרים, כל אחד רוצה: כולם רוצים שיהיה טעים, אנחנו מתכוונים לשמחות של החיים, הכל היה יפה, וכי הרגשנו שאלוקים נותן לנו כל מה שצריך.

ולדימיר פוטין: איכשהו, אולי בשנה הבאה ננסה?

הרב לאזאר: בשמחהה.

הרב ברדה: או דגים ממולאים.

הנשיא פוטין: ובכן, אני יודע את זה…. (צחוק).

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שפוטין יסביר את זה לנתניהו
    13/09/2018 02:26
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ושאר הרשעים באוצר שמ2003 קיצצו באכזריות את קצבאות הילדים,