“קורבן לעלילה ורדיפה”: בית משפט שחרר את שתי נשות ‘כת השאלים’

שתי נשות 'כת השאלים' שנעצרו בטענה כי 'חטפו' את ילדיהם והזניחו אותם - שוחררו • עורכי הדין הגישו חומר סודי ממנו עלה: עסקן מהקהילה שכנע את הבעלים להתלונן כי הן "חטפו את ילדיהן"
חיים טוויל
כ"ט אלול התשע"ח / 09.09.2018 15:56

בית משפט השלום בירושלים שחרר את  נשות ‘כת השאלים’ שנעצרו בתחילת השבוע בטענה כי ‘חטפו’ את ילדיהם והזניחו אותם.

עורכי הדין איתמר בן גביר ויפעת יפה, שייצגו את שתי הנשים, הגישו לבית המשפט חומר סודי ממנו עולה, כי בין שתי הנשים לבעליהן שררו חילוקי דעות על אופן הלבוש של הנשים וההנהגות השונות – ועסקן מהקהילה הוא ששכנע את הבעלים להתלונן נגד הנשים ולטעון כי הן “חטפו את ילדיהן”.

עורכי הדין גם הוכיחו שמשטרת ירושלים ושירות הרווחה החזירו ילדים של אישה אחרת לביתה (בו נמצאו גם שתי הנשים וילדיהם) וכי הטענה כי הבית “מלוכלך ומוזנח” הסתברה כבעייתית, שעה שהמשטרה החזירה ילד לאותו בית…

השופט איתן כהן קבע כי אינו סבור בוודאות שהנשים יודעות היכן נמצאות ילדותיהן, אותן חיפשה המשטרה, והוסיף כי העובדה שאחד הבעלים לא בארץ – לא מאפשרת להתקדם בנושא זה.

השופט קבע שכאשר אין הוכחה לטענה המרכזית, יש להורות על שחרור.

במהלך הדיון נחשף גם שהנשים עברו חיפושים משפילים בתחנת המשטרה ובנוה תרצה, לא איפשרו להן להקפיד על מצוות – ופגעו בכבודן.

בית המשפט קבע כי הנשים ישוחררו למעצר בית של חמישה ימים ויפקידו סך של חמשת אלפים ש”ח.

כת השאלים

אחת הנשים שנעצרו. צילום: דוברות המשטרה

עו”ד בן גביר: “טוב עשה בית המשפט ערב ראש השנה כאשר שחרר את הנשים שהן קורבן לעלילה ורדיפה. גם לטעמי הנשים הללו לבושות שונה והתנהלותן מעוררת שאלות, אך הפתרון הוא לא להמציא עליהן המצאות ולהכניס אותן מאחורי סורג ובריח. המשטרה חייבת להכיל את השונה ולקבל את האחר”.

עו”ד יפה: “מלכתחילה הנשים לא היו צריכות להיעצר. אורחות חייהן אינן נחשבות כעבירה. אנו חיים במדינה דמוקרטית וזכותו של כל אדם להחליט על אורחות חייו ולבושו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות