בן כספית וניסים משעל הסכימו: יוסי כהן יהיה ראש ממשלה, תפור עליו

בן כספית בחר את ראש המוסד יוסי כהן לאיש השנה שלו: "העלה את המוסד קומה. כאילו הזריקו למוסד זריקת אדרנלין" • "הוא יודע להתחכך, הוא נראה מיליון דולר, יש לו מרפקים מחודדים והוא יודע לפלס את הדרך"
חרדים 10
כ"ז אלול התשע"ח / 07.09.2018 11:50

לרגל השנה החדשה שוחח ניסים משעל עם שדרני רדיו 103fm על השנה שחלפה עליהם וביקש שיבחרו את איש השנה שלהם.

העיתונאי בן כספית בחר בראש המוסד יוסי כהן.

“איש השנה שלי ושל ‘מעריב’ הוא ראש המוסד יוסי כהן. הוא התחיל לא חלק, מינו אותו בשנייה האחרונה כשהוא גילה במסך הטלוויזיה את בחירתו לתפקיד. לאחר מכן היו הסתבכויות, פאקר, שמאקר, יאיר נתניהו, כרטיסים למריה קארי ומה לא. אסור לנו לפתוח פה, אך בשנה האחרונה המוסד נתן עבודה רבה. החל מהאירוע המכונן של גניבת תוכניות הגרעין האיראניות, כאילו נכנסו לחדר השינה של חמינאי ולקחו לו את המיטה בזמן שהוא ישן עליה – דרך שרשרת של חיסולים שפרסומים זרים משייכים למוסד. אחד בתוניסיה, אחד במלזיה, אחד בצידון.

“כאילו מישהו הזריק למוסד זריקת אדרנלין והעלה אותו קומה למעלה”.

בהשוואה למאיר דגן, היית נותן עדיין ליוסי כהן להוביל?

“כבר פעמיים התחלף ראש המוסד אחרי עזיבתו של מאיר דגן את התפקיד. אנחנו נמצאים בעידן אחר. היו ארבעה מבצעים מהדהדים ועוד 40 שאנחנו לא יודעים עליהם, ביניהם הכור הסורי שנעלם ועוד. המוסד גם רשם הצלחה מבחינה תקשורתית, הוא הצליח לצאת מהמשבר בו זוהו כל כך הרבה סוכני מוסד ישראלים לכאורה במצלמות האבטחה בדובאי. הפרס הזה שייך לכל אותם הגיבורים במוסד”.

זה נכון שיוסי כהן הוא גדול המגייסים של סוכנים. אני חושב על כך שהוא הצליח לגייס גם את שרה נתניהו וגם אותך.

“אנשים אומרים לי ‘גם אתה גויסת’. יוסי כהן הוא ראש המוסד, הוא לא זמין לעיתונאים. אני לא הייתי מאלו שפירגנו לו עד היום. הייתי מאוד ביקורתי כלפיו בכל הפרשות שהיו. ורד סוויד סיפרה ב’עובדה’ איך באירוע ממלכתי, כשהיה ראש המל”ל, הוא ביקש ממנה להוריד את הראש. היא חשבה שיש פיגוע. כששאלה מדוע הורידה את ראשה, הוא אמר שהוא פשוט רצה שיהיה לו קשר עין עם שרה”.

ברגע האמת היא החזירה לו בגדול. קראתי את זה אצל בן כספית.

“לגייס סוכנים זו אמנות ואם הוא הצליח לגייס את הסוכנת הגדולה מכל, אז…”

מטריד אותי גיוס העיתונאי הטוב ביותר.

“זו בחירה מקצועית ואין עליה שום עוררין. התלבטתי בין איילת שקד ליוסי כהן. לאיילת הייתה שנה מדהימה אך היא קידמה בה את עצמה. פה מדובר בארגון שפועל למען ביטחון ישראל”.

אני בכלל הימרתי שתבחר בבנימין נתניהו בעקבות הספר שכתבת.

“הוא אכן היה איש השנה שלנו בדיוק אחרי שזכה ב־30 מנדטים בבחירות, ובצדק. אבל כמה פעמים אפשר עוד לתת לו את איש השנה? נסתפק בזה שהביוגרפיה היא ספר השנה. זו הייתה השנה של יוסי כהן ויודעים זאת גם אלו שאוהבים אותו וגם אלו שלא”.

 החקירות נגד יוסי כהן נגמרו?

“התיק נסגר והוא הביע חרטה בפורומים סגורים על הכרטיסים שקיבל מפאקר. אני במצב רוח של פרגון. אל תהרוס לי את זה”.

לדעתי הוא מכוון לתפקיד ראש הממשלה ובגדול.

“חד משמעית. בניגוד לקודמו בתפקיד – תמיר פדרו – תפור על יוסי כהן התפקיד הזה. . אילולא חוק הצינון הוא היה מסיים את תפקידו ותוך עשר שניות נכנס לפוליטיקה.

“אולי עד אז ישנו את החוק לאחר ימי נתניהו. זהו חוק פשיסטי ומיותר שמטרתו הייתה לבודד את נתניהו. הגיע הזמן לשנות את החוק הזה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אכן ,יוסי כוהן ממש מתאים להיות
    07/09/2018 19:15
    בני 1
  1. ראש הממשלה

  2. המסכן
    08/09/2018 05:06
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. סימנונאולומלמטרה הבאה של שרה