דרעי: גאה לברך 14 הספרדים • גפני: שמחים על 5 ליטאים

הגר"ד לאו: "תמיד צריך לזכור את המחויבות שלנו" • דרעי: אני גאה לברך בברכת מזל טוב את עשרים וארבע הדיינים החדשים - ובייחוד את 14 הרבנים הגאונים מבני עדות המזרח" • משה גפני: "שמחים על בחירתם של הדיינים החדשים, 5 דיינים ליטאים ושלושה דיינים חסידים"
יוסף גרינבוים
כ"ו אלול התשע"ח / 06.09.2018 20:53

לאחר בחירתם של 24  דיינים חדשים לבתי הדין האזוריים, הגיעו הדיינים להודות ולהתברך מהרב הראשי ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו.

בישיבה אמר הרב הראשי לדיינים: “ידוע כי אדם אשר עולה לגדולה נמחלים כל עוונותיו והסיבה היא כדי שיוכל לשרת את הציבור בצורה נקייה וטובה ללא עול. אתם מצטרפים היום למערך החשוב של בתי הדין ותמיד צריך לזכור את המחויבות שלנו – לתת לציבור את המענה הראוי ביותר, מתוך הארת פנים וקידוש שם שמים”.

הרב הראשי הודה ליו”ר הוועדה ולכל השרים וחברי הכנסת אשר טרחו בכדי שהוועדה תתכנס ותבחר את הדיינים, אשר בבתי הדין ממתינים להם בכליון עיניים, בכדי שיוכלו לתת לציבור את המענה הטוב והמהיר ביותר.

יו״ר ש״ס, השר אריה דרעי:, בירך לאחר בחירת הדיינים: “בשם רבנן ותלמידהון, ציבור תומכי התנועה הקדושה, אני גאה לברך בברכת מזל טוב את עשרים וארבע הדיינים החדשים שליט״א, ובייחוד את ארבעה עשר הרבנים הגאונים מבני עדות המזרח, אשר נבחרו לכהן כבוד כדיינים בבתי הדין.

“ברכות חמות לחברי הועדה מטעם ש״ס, בהכוונת מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט״א, אשר פעלו בנמרצות והביאו לבחירת שמונה דיינים מומחים, כדרישת מורנו הראשל״צ הרה״ר הגר״י יוסף שליט״א.

“זהו יום בשורה לעולם התורה וליהדות ספרד המעטירה, כאשר תלמידי חכמים מופלגים ויראי שמיים נכנסים לדון דין אמת, לעמוד על משמר ההלכה והפסיקה, בדרכו הסלולה של מרן אביר הרועים רבנו עובדיה יוסף זצוק״ל.

“עם ישראל קיבל היום חיזוק משמעותי ומבורך, על ידי הרמת קרן דיני התורה והמשפט העברי, שהנחילו לעולם את הצדק והמוסר ומשמשים אור לגויים”.

יו”ר ‘דגל התורה’,  ח”כ משה גפני, בירך את הדיינים החדשים שנבחרו לתפקידם: “אנו שמחים על בחירתם של הדיינים החדשים, חמישה דיינים ליטאים ושלושה דיינים חסידים, אשר בפעילותם החשובה ירבו בקידוש שם שמים ובהגדלת קרן התורה וההלכה”.

מנכ”ל בתי הדין הרבניים, הדיין הרב דוד מלכא: ״מערכת בתי הדין הרבניים קיבלה חיזוק משמעותי עם מינויים של 24 דיינים ראויים, תלמידי חכמים מובהקים, גדולי תורה ובעלי מידות טובות ומזג שיפוטי.

“הצטרפותם תשפר ותייעל את מערכת בתי הדין ותסייע לכלל הציבור הנזקק לשירותי בתי הדין. אני מברך את מרנן ורבנן הרבנים הראשיים לישראל, את יו”ר הועדה למינוי דיינים השר יובל שטייניץ את חברי בית הדין הגדול את חברי הוועדה ואת שר האוצר משה כחלון על עזרתם הרבה שאפשרה את מינוי 24 דיינים לטובת הבאים בשערי בית הדין. תחל שנה וברכותיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות