36 מנדטים לביבי; יוכל להרכיב קואליציה של 64 – ללא כחלון

סקר מיוחד שנערך עבור התכנית 'אנשים' בערוץ 12 - מגלה: יש עתיד במקום השני עם 18 מנדטים, אבי גבאי מתרסק ל-11, נפתלי בנט עולה ל-11 מנדטים • בתחתית הרשימה מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי עם 4 מנדטים בלבד • נתניהו יוכל להרכיב קואליציית ענק של 75 ח"כים
אריה ריבקינד
כ"ה אלול התשע"ח / 05.09.2018 19:02

מסקר מיוחד שנערך על ידי פאנלס פוליטיקס בשיתוף Panel4all עבור התוכנית ‘אנשים’, ופורסם הערב (רביעי) בערוץ 12 עולה, כי אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום – מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה גורפת 36 מנדטים, 4 מנדטים פחות מהיעד שהציב ראש הממשלה.

‘יש עתיד’  בראשות יאיר לפיד הגיעה על פי הסקר ל-18 מנדטים ואילו המחנה הציוני בראשות אבי גבאי מתרסקת ל-11 מנדטים בלבד.

‘הבית היהודי’ בראשות נפתלי בנט  עולה ל-11 מנדטים, והרשימה המשותפת בראשות איימן עודה מקבלת על פי הסקר 11 מנדטים.

יהדות התורה מקבלת בסקר 7 מנדטים, ליברמן וכחלון – 6 מנדטים כל אחד, מרצ בראשות תמר זנדברג ומפלגתה של אורלי לוי-אבקסיס  מקבלות חמישה מנדטים כל אחת.

בתחתית הרשימה מפלגת ש”ס בראשות אריה דרעי עם 4 מנדטים בלבד.

במצב כזה ראש הממשלה יכול להרכיב קואליציה של 64 ח”כים, ללא משה כחלון. במקרה כזה, גם אם יוגש נגדו כתב אישום – הוא יוכל להמשיך ולכהן בתפקידו, מבלי שכחלון יאיים בפירוק הקואוליציה.

במידה וכחלון ואורלי לוי-אבקסיס יצטרפו גם הם, תהיה זו קואליציה של 75 מנדטים.

כפי שדווח בחרדים 10, ראש הממשלה הצהיר בכנס ראשי רשויות ומועמדי הליכוד בבחירות המקומיות: “בבחירות הכלליות, ואינני יודע בדיוק מתי הן תהיינה, המספר 35 מנדטים הוא סביר והמספר 40 הוא היעד שלנו. לשם אנחנו מכוונים”.

בסקר נערך בקרב מדגם של 538 חברים בפאנל הפוליטי של Panel4all, ומהווה מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד מגיל 18 ומעלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות