מה יחשוף פרוש בפני נציגי הקהילות החסידיות באלעד?

יו"ר 'שלומי אמונים' זימן את כל נציגי הקהילות החסידיות באלעד לאסיפה • האם יכריז על פתיחת הקמפיין של בנו שרוליק או שיחשוף כי המגעים מול 'דגל' ברוך ה' עלו יפה, יפרוס את ההישגים הכבירים שהושגו במו"מ - ויכריז על פרישה מהמירוץ לטובת מועמד 'דגל' וש"ס
כ"ה אלול התשע"ח / 05.09.2018 18:05

1.

אחרי יומיים של דממת אלחוט – מגיעה הפצצה: סגן שר החינוך מאיר פרוש הזמין את כל נציגי הקהילות החסידיות בעיר אלעד לאסיפה, בה יהיה נוכח, כמובן, גם בנו – ראש העיר המכהן שרוליק פרוש.

גם בסיעת ‘שלומי אמונים’ וגם ב’דגל’ שומרים על הקלפים בבונקר, ומסרבים לשחרר פרטים, אבל חפירה של חרדים 10 מתחת לקרקע מעלה כמה פרטים מעניינים.

ראשית, במהלך השעות בהן התנהל המו”מ, כלומר ביומיים האחרונים, נשמעו קולות סותרים. בכיר ב’דגל’ ששוחח עם סגן השר פרוש שמע ממנו כי הוא עדיין לא מעודכן בפרטים.

מי שהיה אמש בשמחת בר המצווה לבנו של משה שטיין, מי שמנהל הרבה מאד מוסדות בעיר אלעד (ולא רק באלעד), חש באווירה יחסית מפויסת בין הצדדים. תארו לעצמכם שיוסי שטרית, איש ‘דגל’, ששמו עלה כמועמד ‘דגל’-שס לראשות העיר – הגיע גם הוא, לאור חברות רבת שנים עם אבי חתן הבר מצווה. הוא אפילו נצפה משוחח עם בכירים במחנה ‘השני’.

מצד שני, היו גורמים ששמעו אישית מפי שרוליק פרוש עצמו כי הוא נחוש להתמודד בכל מקרה ובכל מחיר. יתכן שהוא לא עודכן במתרחש בתוככי חדרי המו”מ.

2.

מכאן, לאופציות לתוכניה של הערב:

אופציה א’ – פתיחת קמפיין, פתיחת מטה בחירות, הכרזה של ‘אבא מאיר’ על ריצה בכל הכוח של שרוליק.

הנה ניחוש של תמצית נאומו: אתם יודעים, קהל קדוש, שעשינו את כל המאמצים לסיים את הסאגה בשלום ובאחדות, אך המהלכים לא עלו יפה. חשוב לנו מאד לשמור על האינטרסים של ‘שלומי אמונים’, זו אחריותינו, יש לנו את הרבנים שלנו – שנתנו לנו את ברכת הדרך, יש לנו טענות כבדות משקל אל הצד של ‘דגל’ (חצי דגל) העומד מולנו – אז שיהיה בהצלחה לכולנו.

הסיכויים לאופציה זו שואפים לאפס. שכן, הדלפות מחדרי המו”מ מגלות כי חלה התקדמות משמעותית, אפשר לומר שהקצוות נסגרו על הצד היותר טוב ולשביעות רצון שני הצדדים, המבינים כי ממלחמות כולם מפסידים. מה גם שלא ניתן לדעת מה יעלה בבוררות, עליה מתעקש מאיר פרוש – ואשר ירצה או לא ירצה משה גפני, הוא  יהיה חייב להתייצב. שכן, כחרדי, אם קוראים לך לדין תורה/בוררות, אתה לא יכול לסרב.

אופציה ב’ – מאיר פרוש יספר בפאתוס (טוב, נניח לפאתוס, הוא לא איש של פאתוס) לקהל הקדוש על המגעים, שברוך ה’ עלו יפה, על ההישגים הכבירים שהושגו באמצעות המו”מ – ושיוצאים לדרך. בנו שרוליק אמנם לא יהיה ראש העיר (למרות הצלחותיו הכבירות, למרות ש”כמעט כל העיר” רוצה שימשיך, אבל למען השלום והאחדות וכו’ וכו’ ויתרנו), אבל הוא יישאר בתפקיד רם מעלה, ו’שלומי אמונים’ כולה תמשיך לשרת נאמנה את קהל בוחריה.

במצב שכזה, אגב, תישלף בבית שברחוב רשב”ם קלטת הברכה שהוענקה ליצחק פינדרוס, שבמצב נטול מלחמות יגיע לעיר בנפש חפצה.

ואת זרי הפרחים נשגר לשני הצדדים, שהשכילו לשמור על דממת אלחוט, תוך ניהול המו”מ ‘בידיים נקיות’.

אז יכול להיות שתם עידן המכתבים ששוגרו בראש חוצות בין הצדדים, סביב המחלוקת על  העיר אלעד? יכול להיות שביום שישי הקרוב חרדים 10 יוכל קצת לשכוח מהעיר עם 50 אלף התושבים, שעלתה לכותרות באופן לא פרופורציוני לגודלה?

כנראה שהערב נדע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות