הסוכנים גילו בארכיון דיסקים ושאלו בשידור חי: “מה לעשות איתם?”

פרטים חדשים מהמבצע הנועז של המוסד באיראן מתפרסמים ב'ידיעות אחרונות': סוכני המוסד שפרצו לארכיון לא ציפו לגלות בו גם כמויות גדולות של דיסקים - מלבד הקלסרים • מפעיליהם, שצפו בהם בשידור חי, הורו להם לגנוב גם אותם •בהמשך התברר כמה ההחלטה הייתה דרמטית
חרדים 10
כ"ה אלול התשע"ח / 05.09.2018 09:41

ארבעה חודשים לאחר מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה, בה הציג את הקלסרים והדיסקים שנגנבו מארכיון הגרעין הסודי של איראן, מפרסם הבוקר (רביעי) העיתונאי רונן ברגמן  ב’ידיעות אחרונות’ פרטים חדשים ומפתיעים על המבצע הנועז של סוכני המוסד בטהרן.

לפי הדיווח, סוכני המוסד שפרצו לארכיון הגרעין הסודי שמוקם בפרברי טהרן בחודש ינואר השנה, ידעו כי הם מחפשים אחר קלסרים עם חומר – והופתעו לגלות במקום גם כמות גדולה מאוד של דיסקים.

כשנתקלו בדיסקים, שאלו הסוכנים את מפעיליהם שצפו בהם בשידור חי מה לעשות איתם – ואלה השיבו להם: להביא את כולם.

רק לאחר שהמבצע הוכתר בהצלחה והחומרים הובאו לארץ, התברר כמה ההחלטה להביא גם את הדיסקים הייתה דרמטית וכמה מידע חשוב היה בהם.

‘ידיעות’ מדווח כי המעקב אחרי ‘ארכיון אמאד’ היה קפדני וממושך, ובמשך כשנה תוכננה פעולת הפריצה לארכיון. בפעולות מן הסוג הזה, נהוג לחדור למבנה, לתעד את החומר ולהימלט, אלא שראש המוסד יוסי כהן, החליט שיש לגנוב פיזית את החומרים, כדי שהאיראנים לא יטענו שמדובר בזיוף – וגם כדי לקצר את משך הזמן בו ישהו הסוכנים בתוך המבנה.

לפי ברגמן, חומרי הארכיון מגלים כי פרויקט הגרעין האירני הסודי החל להתגבש בשנים 1992-1993, והם מוכיחים באופן חד משמעי שהפרויקט יצא לדרך בהוראה ישירה של צמרת הממשל באיראן, וכי מטרת התכנית היא פיתוח של 5 ראשי קרב, פצצות גרעין בעוצמה של 10 קילוטון, לצד פיתוח יכולת להרכיב אותן על טילי שיהאב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות