יצחק רביץ קיבל ברכת הגר”ח לרוץ בטלז סטון. אבל מי יודיע לרוזנטל?

מצד אחד, אברהם רוזנטל, ראש מועצת יערים-טלזסטון המכהן, קיים כבר ביום ראשון ישיבת היערכות ראשונה ובישר על התמודדות לכהונה נוספת • מצד שני, יצחק רביץ קיבל את ברכת הדרך להתמודד על ראשות המועצה מהגר"ח קנייבסקי • איך זה ייגמר?
כ"ה אלול התשע"ח / 05.09.2018 11:43

בעוד הזירה בעיר אלעד תקועה עם משא ומתן ש”מתקדם יפה”, כהגדרת אחד מהצדדים, בקריית יערים-טלזסטון נראה כי יש מי שמנסים לקבוע עובדות בשטח.

אתמול (שלישי) התקבל יצחק רביץ אצל הגר”ח קניבסקי וקיבל את ברכתו להתמודד לראשות המועצה.

הברכה הוענקה, לאחר שרביץ,  סגן ראש עיריית ביתר עילית שהודח לאחרונה בפריימריז הפנימיים של ‘דגל’ בעיר, נפגש מספר פעמים עם ח”כ אורי מקלב, וגם עם הגאון רבי נתן זוכובסקי, חבר ועדת הרבנים הארצית של ‘דגל’, כדי לדון במועמדותו.

אלא שגם אברהם רוזנטל, ראש מועצת יערים-טלזסטון המכהן, ביצע מהלכים וקבע עובדות: כבר ביום ראשון הוא קיים ישיבת היערכות ראשונה לקראת פתיחת מערכת הבחירות ביישוב, ובישר כי הוא מתמודד לכהונה נוספת.

בבסיס החלטתו של רוזנטל עמדה שיחת טלפון שקיים עם יו”ר ‘דגל’ משה גפני. רוב השיחה בין השניים נסבה על הצלחתו של רוזנטל – המכהן כראש המועצה כמעט מעת ייסוד היישוב, ורק בחלקה האחרון הובלעה ההצעה לפיה יש להכניס כוחות צעירים חדשים – ולבצע החלפה בצמרת. רוזנטל בחר, כך נראה, להיצמד לפתיח.

המצב הפנימי ב’דגל’ סבוך: מצד אחד, יצחק רביץ לא ממש רוצה ליטול בכוח את העיר מידי ראש המועצה הוותיק. מצד שני, נראה כי ב’דגל’ די נחושים להכניס רוח צעירה למקום. מצד שלישי, קשה לקברניטי ‘דגל’ לבשר לראש המועצה המכהן שתם עידן.

כל זה מוביל להתלבטות לא פשוטה באשר לצעדים בהם יש לנקוט.

אברהם רוזנטל

רוזנטל (משמאל) מכריז על ריצה נוספת. צילום: יחצ

ומה הלאה?

גורם ב’דגל’: “כמו עם יצחק פינדרוס, המועמד המונח על המדף של ‘דגל’ וש”ס, שכבר היה אצל הגר”ח וקיבל את ברכתו לריצה באלעד, ובכל זאת זה ‘נתקע’ עם מו”מ, כך גם עם רביץ. הברכה אצל הגר”ח לא אומרת שבסופו של יום המועמד יוצב במאה אחוז. קודם כל הוא מתברך, ואז ממצים את ההליכים פוליטיים. ברגע שהם ימוצו – תתפרסמנה הברכות”.

לכאורה, אחרי שרביץ מצויד בברכת הגר”ח קניבסקי, הדרך סלולה בפניו. “כך אמר הרב”, הוא נימוק טוב, שיכול להסביר מדוע נוטלים את המושכות מידי ראש המועצה הוותיק. מצד שני, לא ממש נעים.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גועל נפש מרוכז
    05/09/2018 11:46
    משה
  1. לא מבין את רביץ הזה מסוגל לדרוף על חברו…..פשוט מגעיל.

  2. סגולה
    05/09/2018 13:47
    היסטוריון
  3. גם שלמה קרלנשטיין הצליח לדחוף את עצמו אל הקודש פנימה וסופו ידוע.

  4. הבחירות בטלז סטון
    05/09/2018 18:06
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. הדיחו את ר.ביץ בביתר ודואגים לו לפרנסה בטלז סטון.

  6. גם רובי ריבלין בירך את רביץ
    06/09/2018 00:43
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. ואל תהי ברכת הדיוט לאידיוט קלה בעיניך