ספר חדש טוען: טראמפ הורה לחסל את הנשיא אסד ונבלם

ספר חדש של העיתונאי בוב וודוורד, מחושפי 'פרשת ווטרגייט', שיצא לאור בארה"ב: לאחר הטבח הכימי בשנה שעברה, הנשיא טראמפ הורה לשר ההגנה שלו לחסל את אסד, אך שר ההגנה החליט שלא לקדם הביצוע • טראמפ: עוד ספר גרוע, חומר זדוני. לוודוורד יש בעיות אמינות
נתן פרל
כ"ה אלול התשע"ח / 05.09.2018 00:51

בוב וודוורד, העיתונאי זוכה פרס פוליצר,  צפוי לפרסם בקרוב את ספר חדש – ‘פחד’, המשרטט דיוקן של תקופת נשיאותו של טראמפ.

הספר נכתב על בסיס ראיונות שערך הסופר, ואחד מחושפי ‘פרשת ווטרגייט’, עם גורמי ממשל.

קטעים ראשונים מתוך הספר פורסמו הערב (שלישי) ב’וושינגטון פוסט’ ואחד מהם עוסק בתגובתו של הנשיא למתקפה כימית שביצעו כוחות משטר אסד בסוריה באפריל 2017.

על פי הספר, טראמפ קרא בעקבות המתקפה למזכיר ההגנה בממשלו, ג’יימס מאטיס, ואמר לו בזעם להתנקש בנשיא הסורי:  “בוא נהרוג אותו! בואו ניכנס לשם ונהרוג את כולם!”.

מאטיס, כך נטען בספר, הבטיח לנשיא לטפל בעניין, אך בפועל לא עשה דבר על מנת לקדם זאת. “אנחנו לא הולכים לטפל בשום דבר מזה. אנחנו נהיה הרבה יותר שקולים”, אמר לאחד מעוזריו.

צוות הביטחון הלאומי העביר לנשיא אופציות לתקיפות קונבנציונאליות יותר, אותן הוא אישר בסופו של דבר.

קטעים נוספים מהספר עוסקים בזעזוע של אנשי צוות הנשיא שעסקו בנושאים בינלאומיים – מבורותו של טראמפ.

באחד המקרים המתוארים בספר, הטיל טראמפ ספק בחשיבות של הנוכחות האמריקנית בחצי האי הקוריאני, לנוכח העלויות הגבוהות הכרוכות בכך.

“אנחנו עושים זאת כדי להימנע ממלחמת עולם שלישי”, נאלץ להסביר לטרמפ מזכיר ההגנה מאטיס.

עוד נטען בספר, כי לאחר אותה פגישה אמר מאטיס למקורביו: “לטראמפ יש יכולת הבנה של ילד בן 10 או 11”.

הבית הלבן הגיב: “הספר הזה הוא כלום מלבד סיפורים מפוברקים, רבים מהם הומצאו על ידי עובדים ממורמרים לשעבר, שהתבקשו לגרום לנשיא להראות רע. אמנם זה לא תמיד יפה, ונדיר כי התקשורת מכסה את זה, אך הנשיא טראמפ שבר את התהליך הבירוקרטי על מנת לספק הצלחות חסרות תקדים לעם האמריקני. לפעמים זה לא קונבנציונלי, אבל תמיד יש תוצאות. הדמוקרטים ובני בריתם בתקשורת מבינים מבינים שמדיניות הנשיא עובדת בהצלחה כזו, שאף אחד לא יוכל להביס אותו בבחירות ב-2020, הם אפילו לא קרובים לזה”.

טראמפ עצמו הגיב על הספר החדש: עוד ספר גרוע, חומר זדוני. לוודוורד יש הרבה בעיות אמינות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות