הרב לאו: “יש כיום פגיעה במסורת. אין בכוחנו לעקור הדברים מהשורש”

הרב הראשי שיגר אגרת מיוחדת לדיינים, לקראת השנה החדשה ועם כניסתו לתפקיד נשיא בית הדין הרבני הגדול: "חובה עלינו לשמור על ספר היוחסין של העם, ולעשות ככל שניתן שמי שרוצים לשנות את ייחודיותו של עם ישראל - דרכם לא תצלח"
יוסף גרינבוים
כ"ד אלול התשע"ח / 04.09.2018 14:51

הרב הראשי הגר”ד לאו שיגר היום (שלישי) מכתב לדיינים, לקראת השנה החדשה ועם כניסתו לתפקיד נשיא בית הדין הרבני הגדול.

“עומדים אנו בסופה של שנה שחולפת ועל סיפה של שנה חדשה”, פתח הגר”ד לאו את מכתבו. “בנימה אישית, מבחינתי זו אינה רק התחלה של שנה חדשה. אמנם חמש שנים אני שותף למערכת בתי הדין אך כעת, עם כניסתי לכהן כנשיא בית הדין הגדול אני עוסק ראשי ורובי בסוגיות העומדות על סדר היום בנושאים אלו.

“ערכתי שיחות אישיות עם חלק מהדיינים, עם הנהלת בתי הדין, למדתי רבות ואני עדיין לומד. אני מתפלל ומקווה שביחד נשכיל להצעיד מערכת זו לרום מעלתה וחשיבותה. אכן, שנה חדשה זו התחלה וזו הזדמנות לחדש ולשנות”.

הרב הראשי מוסיף וכותב: “המצב כיום בישראל שיש פגיעה מתמדת במסורת ישראל. אין בכוחנו, לצערי, לעקור את הדברים מן השורש. אני חש מידי יום את דברי חז”ל ‘בכל יום ויום בת קול יוצאת מהר חורב ומכרזת ואומרת, אוי להם לבריות מעלבונה של תורה’.

“מתוך הארת פנים עלינו לקיים את חובתנו לשמור שלא יתבטל ח”ו משפט התורה בישראל, לצפות לימים שיקויים בנו ‘ואשיבה שופטיך כבראשונה ויועציך כבתחילה'”.

נשיא בית הדין הגדול מזכיר: “בתפקידנו אנו מייצגים את תורת ישראל, בהוראותינו אנו מכריזים ‘לא ככל העמים בית ישראל’. חובה עלינו לשמור על ספר היוחסין של העם, ולעשות ככל שניתן שמי שרוצים לשנות את ייחודיותו של עם ישראל דרכם לא תצלח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות