ה’קלף’ נגד חילול השבת ברכבת? יבוטל היתר הבניה למפעל הבטון

עיריית בני ברק פתחה חזית נגד חברת נת"ע - בגלל חילול השבת • על בסיס חוזה: מאיימת לבטל לאלתר את היתר הבניה של מפעל הזמני המספק בטון לרכבת הקלה • החברה לעירייה: יש התחייבות שלא לחלל שבת, אבל ביטול ההיתר יגרום לנו נזקים במיליוני ש"ח
אריה ריבקינד
כ"ד אלול התשע"ח / 03.09.2018 23:29

עיריית בני ברק פועלת במספר חזיתות משפטיות וציבוריות נגד חברת נת”ע, החברה המקימה את הרכבת הקלה בגוש דן, כדי שהחברה תעמוד בהתחייבויותיה שלא תתבצע כל עבודה בשבתות ובחגי ישראל – וזאת במסגרת ההסכם שנחתם לפני כ-16 שנה בין העירייה לבין החברה והממשלה.

כחלק מהפעולות, החליטה ועדת המשנה לתכנון ולבניה, בראשות מ”מ ראש העיר אברהם רובינשטיין, בישיבתה היום (שני), לקבל את הצעת ראש העיר חנוך זייברט – לבטל את היתר הבניה שניתן בזמנו על ידי הועדה המקומית לתכנון ולבניה לחברת ‘שפיר מבנים והנדסה’ להקמת מפעל בטון זמני לצורך עבודות הרכבת, וזאת  במסגרת כתב התחייבות בלתי חוזרת למתן ההרשאה ולהיתר הבניה, כשבגוף כתב ההתחייבות מצוין חד-משמעית שבכל מקרה של חילול שבת, יכולה הועדה לבטל לאלתר את היתר הבניה.

אל הדיון בוועדת המשנה הגיעו רמי דוד, מנהל חטיבת בטון של חברת שפיר הנדסה ובא כוח החברה עו”ד יעקב כהן ועו”ד א’ וידאל שטענו, כי ידוע לחברה – שהקימה את המפעל לאספקת הבטון לרכבת הקלה, שישנה התחייבות שלא לחלל שבת, אך ביטול ההיתר עלול לגרום נזקים כספיים למפעל שהוקם במיליוני ש”ח.

בתגובה הבהירו נציגי העירייה, כי רישיון העסק לא ניתן למפעל אלא לתקופת בניית הרכבת הקלה. נציגי העירייה ציטטו את התחייבות החברה כי אם יתקיים חילול שבת על ידיה ישירות או על ידי כל גורם שקשור להקמת הרכבת, בצורה הרחבה ביותר, תוכל העירייה להודיע לחברה לאלתר על ביטול היתר הבניה שניתן לה, וכי “היא נותנת את הסכמתה הבלתי חוזרת לביטול ההיתר לאלתר”.

עו”ד אריאל יונגר הבהיר בישיבה שזכות שימוש מוגבלת שניתנה לחב’ שפיר לבניית מפעל הבטון על קרקע עירונית היתה במחווה של רצון טוב מצד העירייה, ובאותו מעמד גם הותנה והובהר באופן הברור ביותר שחילול שבת יהווה עילה לביטול מיידי של היתר הבניה של מפעל הבטון.

לאחר דיון בוועדה הוחלט שלא לקבל את טענות חברת שפיר. הוועדה הדגישה גם, כי היא היתה מצפה שלא תזדקק כלל להליך שימוע לכיבוד כתב ההתחייבות מצד החברה, והוועדה עומדת חד-משמעית על ביטול לאלתר של היתר הבניה של מפעל הבטון, בהתאם להתחייבות הבלתי חוזרת של החברה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות