מתנה מצה”ל: משתמטים שיבואו מחו”ל לא ייעצרו בכניסה וביציאה

חשיפת חרדים 10: החל מה-1 בספטמבר ועד ל-15 באוקטובר תתאפשר כניסה לישראל של משתמטים מגיוס, אשר שוהים בחו"ל - מבלי שייעצרו בבואם וביציאתם • בפרק זמן זה יכול המשתמט החפץ בכך ליצור קשר ולהסדיר מעמד • בפעם הקודמת נכנסו ויצאו יותר מ-10% מכלל המשתמטים
חיים טוויל
כ"ג אלול התשע"ח / 03.09.2018 18:37

 שנת ה-70 למדינת ישראל: לקראת החגים הקרבים ובאים, החליטו שלטונות צה”ל להציג מחווה למשתמטים חרדים, ולהתיר את כניסתם לארץ “של כל אלו אשר מעמדם הצבאי אינו מוסדר” – וקוראים להם: ‘הגיעו ארצה – לא תעצרו’.

מחווה דומה בוצעה בערב יום העצמאות ה-70 למדינה, אז הודיעו שלטונות הצבא הודעה דומה.

בלשכת שר הבטחון אומרים לחרדים 10, כי למעלה מ-10% מכלל המשתמטים ניצלו את המחווה, נכנסו ארצה במסגרת הזדמנות זו  – וגם יצאו.

חלק מאותם שמעמדם לא היה מוסדר הסדיר את מעמדו כחוק, אבל היו גם כאלו שמיצו את מספר הימים שהותרו להם לשהות בארץ – 45 במספר, ויצאו חזרה לחו”ל.

מי שחששו להגיע בפעם הקודמת, וחשדו כי שלטונות הצבא לא באמת יעמדו במילתם וכי הם ייעצרו בסופו של יום, הפעם יהיו סמוכים ובטוחים, וזאת על בסיס ניסיונם של מי שהגיעו בפעם הקודמת.

בלשכת שר הבטחון מדגישים בשיחה עם חרדים 10, כי איש מבין המשתמטים שהגיעו אז לא נעצר.

לפיכך, לפי התכנית, אותה דחף יועצו של שר הביטחון, מה-1 לספטמבר, שלשום, ועד ל-15 באוקטובר יוכל כל מי שחפץ בכך להגיע ארצה, כשהוא אינו מתחייב להסדיר את מעמדו (רק אם יחפוץ בכך – יסדיר) וגם לצאת מהארץ, בלי אומר ודברים מצד שלטונות הצבא.

בלשכה מדגישים, כי התכנית מיועדת רק למי שהגדרתם היא משתמט ולא עריק.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה אין תגובות
    04/09/2018 05:23
    אריק
  1. אני רוצה שמשהו מ-“10%” שהגיעו ויצאו יכול להעיד על זה

  2. האם יש מישהו שנכנס ויצא בפעם הקודמת??
    05/09/2018 06:29
    אריק
  3. איך אני בודק אם זה אכן אמיתי?