היועץ המשפטי: “ההחלטות בתיקי ראש הממשלה – בהקדם האפשרי”

היועמ"ש מנדלבליט בוועידת המשפיעים של החדשות על חקירות נתניהו: "מנסים לקעקע את לגיטימיות ההחלטות שלנו" • הצהיר: "כל הניסיונות להסיט אותנו מן הדרך הזו – דינם להיכשל"
אריה ריבקינד
כ"ג אלול התשע"ח / 03.09.2018 18:23

היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר  אביחי מנדלבליט, התייחס היום (שני)  בוועידת המשפיעים של חברת ‘החדשות’ בבנייני האומה בירושלים, לביקורת על פעולותיו בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו – ואמר: “הדבר היחיד שאנחנו רודפים אחריו הוא האמת. אני ער לניסיונות לצבוע את ההחלטות בנוגע לתיקי החקירה בצבעים פוליטיים”.

מנדלבליט הבהיר כי ההחלטות בתיקים יתקבלו בהקדם האפשרי.

“כל הניסיונות להסיט אותנו מן הדרך הזו – דינם להיכשל”, אמר. “אותן קריאות, משני צידי המתרס, המייחסות שיקולים זרים כביכול להחלטות של גופי אכיפת החוק, נועדו להשיג מטרה נוספת, מרכזית ומסוכנת לא פחות: הן נועדו לערער את אמון הציבור בטוהר השיקולים של גופי אכיפת החוק, ולקעקע את הלגיטימיות של ההחלטות שצפויות להתקבל. אסור לנו לתת לזה לקרות, ואנחנו לא ניתן לזה לקרות. אסור גם לכם לתת לזה לקרות”.

לדבריו, “הטענה שנשמעת לאחרונה כאילו חקירות מתבצעות מתוך שיקולים ‘פוליטיים’, או מתוך שיקולים אחרים שאינם ענייניים – היא חסרת כל ביסוס”.

היועמ”ש התייחס גם לחקירה שהתנהלה בעניינו של מי שהיה המועמד לתפקיד המפכ”ל, גל הירש, ולביקורת שהופנתה כלפיו בנושא. “המידע הראשוני שהגיע אל היועץ המשפטי לממשלה דאז בעניינו, כלל לא הגיע מפנייה של משטרת ישראל אלא מגופים אחרים”.

בעבר מתח מנדלבליט ביקורת על חוק הלאום השנוי במחלוקת – וגם הפעם התייחס לחוק: “פעלתי מול הדרג המדיני על מנת להביא לכך שיצאו מגדרה של החקיקה שני הסדרים שסברתי שמעוררים קושי מיוחד במדינה יהודית ודמוקרטית”, אמר מנדלבליט, כשהוא מתכוון להענקת מעמד גבוה יותר לחוק הלאום מחוקי יסוד אחרים, ולסעיף שלפיו יוכלו להתקיים יישובים שבהם לא יוכלו להתגורר אנשים מלאום או ממוצא מסוימים. לצד זאת, טען מנדלבליט כי “לעמדתי, אין בחוק כדי לפגוע כהוא זה במעמדן של זכויות היסוד החוקתיות המוגנות בחוקי היסוד הקיימים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות