“שולם במלואו”: איתן פרייליך מגיש להיט חדש ל’ימים הנוראים’ > צפו

כוכב הזמר מאנגליה איתן פרייליך, המוכר כיוצר מקורי וייחודי, מסביר את הרקע לסינגל-קליפ החדש ששחרר לקראת הימים הנוראים: "שולם במלואו" • ההסבר בפנים
יוני גרין
כ"ג אלול התשע"ח / 03.09.2018 16:58

“בכל שנה, כשאנו מתקרבים לימים הנוראים, אני חווה תחושה של חיבור אל הקב”ה. כשאנו ניצבים מול ארון הקודש הפתוח ואומרים ‘אבינו מלכינו’, אנחנו בעצם באים לפני ה’ ומבקשים לרכוש משהו מאוד יקר. אנחנו רוצים לקנות חיים. אלא שבפועל אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לרכוש את זה כי אין לנו מספיק כסף לשלם… אין לנו מספיק זכויות…”

כך מתאר כוכב הזמר מאנגליה איתן פרייליך את הרקע לסינגל-קליפ החדש ששחרר לקראת הימים הנוראים –  “שולם במלואו”.

פרייליך, המוכר כיוצר מקורי וייחודי, ממשיך לתאר את העלילה: “וכשאנחנו עומדים מול הקב”ה ובעצם מרוקנים הכיסים שלנו – נותנים לו את לו את כל הזכויות שיש לנו בתוספת הבטחות לעתיד. ‘אבא שבשמים, אני אשתדל, אני אעשה מעשה טוב,  אצלצל לדרוש בשלומו של אדם גלמוד, אני אלמד עוד חמש דקות של תורה, אני אהיה אדיב, אשמור על פי שלא להכשל באיסור לשון הרע לכל הפחות למשך שעה אחת ביום…’ ומבטיחים עוד ועוד העיקר לקבל את החפץ היקר – חיים טובים ומאושרים.

“והקב”ה מקשיב וכביכול עונה ‘אתה לא יודע כמה זמן אני מצפה לך בן יקר, אתה יודע מה? נגעת בלבי. שילמת עבור מה שקנית, עבור חיים טובים. קח לך ממני שנה טובה, הכל שולם במלואו…’ או אז יודע היהודי כי תפילותיו ומאמציו נשאו פרי והוא נחתם לחיים טובים ולשלום”.

 רעיון: איתן פרייליך, לחן: איצי וולדנר,  מילים: מרים ישראלי עיבוד: איאן פרייטור שירה: איצי וולדנר

מבוסס על סיפור אמיתי שסיפר הרב גואל אלקריף.

מתוך האלבום “יבוא שלום“. באלבום יופיעו לחנים של איצי ולדנר, אלי שוואב, לואיס הרשפט, ארי גולדווג, איצי ברי ואלי קליין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות