רגע לפני הכרזה על יצחק פינדרוס: ‘שלומי אמונים’ ו’דגל’ מנהלים מו”מ

אחרי חילופי המכתבים הפומביים בין יו"ר 'שלומי אמונים' ליו"ר 'דגל התורה', ואחרי שבבית שברחוב רשב"ם כבר עמדו להכתיר את יצחק פינדרוס, כמועמד מוסכם של 'דגל' וש"ס לראשות אלעד - קבלו טויסט בעלילה • מה גרם לשני הצדדים לשבת למו"מ? והאם היו"ר משה גפני בשל לוויתורים?
כ"ג אלול התשע"ח / 03.09.2018 16:12

אחרי חילופי המכתבים הפומביים בין יו”ר ‘שלומי אמונים’ ליו”ר ‘דגל התורה’, ואחרי שבבית שברחוב רשב”ם כבר עמדו להכתיר את סגן ראש העיר ירושלים, יצחק פינדרוס, כמועמד של ‘דגל’ ותנועת ש”ס לראשות העיר אלעד – קבלו טוויסט בעלילה.

מתברר, כי היום התיישבו שני הצדדים הניצים למו”מ, במהלכו מנסים לעגל את הפינות – בדרך להסכמות שימנעו התלקחות מלחמת עולם חרדית באלעד.

האפשרויות מה יהיו תוצאות המו”מ הן די מגוונות – ובמרכזן שתיים:

האחת – ריצה של יצחק פינדרוס, תוך הצבתו כמועמד מוסכם על בסיס ההסכמים וההבנות שנחתמו בין ‘שלומי אמונים’ ו’דגל’ לפני חמש שנים, בעוד שרוליק פרוש פורש מראשות העיר. למרות מהלך כזה, יתכן שיהיו אי אלו גורמים פחות בולטים באלעד, שיחליטו להיכנס למירוץ ולהתמודד נגד המועמד המוצנח.

כדי שמהלך כזה יקרה, ‘דגל’ תצטרך לשלם מחירים, בעיקר בבית שמש, בדמות תפקיד סגן, וכן להבטיח ל’שלומי אמונים’ את תפקידי הראשות הן באלעד והן בבית שמש – בקדנציה הבאה.

האם יו”ר ‘דגל’ משה גפני בשל לוויתורים הללו? בסביבתו יש מי שטוענים שלא, אבל יש גם מי שמתעקשים שאכן כן.

ממידע שהגיע לידי חרדים 10, ניתן היה להבין כי בהתייעצויות שהתקיימו עם רבנים הובן כי ל’שלומי אמונים’ ישנן כמה טענות כבדות משקל שקשה לזלזל בהן, וכי קשה לדעת מה תהיה התוצאה באם יתקיים הליך בוררות – אם וכאשר ייערך כזה.

סביר להניח שבסופו של יום היה מתקיים הליך בוררות, באשר סיעת ‘שלומי אמונים’ התעקשה על כך בכל תוקף, וכך גם הבהיר סגן השר מאיר פרוש במכתביו למוישה גפני.

אפשרות שניה – והיא קצת פחות סבירה: קדנציה שניה של שרוליק פרוש באלעד.

זו אופציה פחות סבירה, הן בשל האמוציות אליהן נכנסו הצדדים, לאחר המכתבים שהתעופפו מצד לצד, והן בשל ההתנגדות של ש”ס (“רק לא פרוש”), עמה צועדת ‘דגל’ יד ביד, בערב בחירות מקומיות אלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אסור להאמין למאיר פרוש
    03/09/2018 17:03
    יוסף
  1. מנסה רק להרויח זמן. קדימה להכריז על פינדרוס ולשלוח את שרוליק הביתה.