כש’הרב של ישראל ביתנו’ ציטט את הרבי מליובביץ’ וגרם לליברמן לחייך

ב'ישראל ביתנו' התכנסו להרמת כוסית 'לחיים' לכבוד השנה החדשה, 'הרב של הסיעה' לוי אדרעי תקע בשופר וגם הסביר איך הברכה 'לשנה טובה ומתוקה' קשורה למנדטים של המפלגה
אבי כץ
כ"ג אלול התשע"ח / 03.09.2018 16:48

כל מי שחושב בכל ימות השנה ששר הביטחון ויו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הוא יהודי רחוק ממסורת, מופתע בכל שנה מחדש, בערב ראש השנה, לגלות אותו מאזין בקשב רב לדברי תורה.

גם השנה זה קרה. ליברמן אחז את המיקרופון בידו, לבוש בחולצה לבנה חגיגית, והכריז: “אולי השופר יכניס את כולם פנימה”.

ואז ביקש מ’הרב של ישראל ביתנו’, לוי אדרעי, לתקוע בשופר.

אבל אדרעי הביא לאולם גם את הרבי שלו, הרבי מליובאוויטש זצ”ל, כשהוא נושא דבר תורה בשמו, בעוד כל הנוכחים מאזינים בקשב רב.

“ערב טוב למשפחת ישראל ביתנו, לפני שנתקע בשופר נגיד מילה אחת לכבוד החג”, פתח אדרעי. “אנחנו מאחלים אחד לשני בחודש אלול וראש השנה, ‘כתיבה וחתימה טובה’, ‘לשנה טובה ומתוקה’.

“הרבי מליובאוויטש שואל ומסביר: למה צריך להגיד גם טובה וגם מתוקה? אם זה מתוק – זה טוב. והרבי מסביר – ובזה אני רוצה לברך את כולם – כשאתה מכניס פלפל חריף לפה, אתה לא יכול לומר שזה מתוק. אתה צריך להרגיש משהו מתוק, כדי להגיד שזה מתוק וטוב. אותו דבר כשאנחנו מאחלים אחד לשני, אנחנו מבקשים מהקב”ה שמתנהג איתנו כמו מלך שנמצא בשדה וכל אחד שנמצא יכול לבוא ולבקש ממנו ברכות, שאנחנו רוצים להרגיש את זה. לא רק להאמין שתהיה שנה טובה, אלא שיהיה לנו מתוק בלב”.

והנמשל הפוליטי גם הוא לא איחר להגיע. “וכמו שאנחנו מדברים כל הזמן, ועוד נשמע על זה הרבה, אנחנו לא רוצים לשמוע רק על ישראל ביתנו והמנדטים, אנחנו רוצים לראות מנדטים. לראות מנדטים! במוניציפאלי, ובממשלה. לראות! לראות! שנרגיש את זה בפה”.

ואז תקע ר’ לוי בשופר, כשליברמן אוחז בידו את כוס הלחיים שלו ומחייך בשביעות רצון…

מחיאות כפיים של כל הנוכחים סימנו את סיום טקס ‘התקיעות’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות