בנט: ’40 מנדטים לליכוד? המשמעות חיסול הימין’. ואיך עקץ את ליברמן?

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט תקף בוועידת המשפיעים את חבריו לממשלה: "לנתניהו לא נוח שיש עמוד שדרה לאומי חזק, נתניהו לא רוצה אותנו בממשלה"
אריה ריבקינד
כ"ג אלול התשע"ח / 03.09.2018 13:03

שר החינוך נפתלי בנט הזהיר היום (שני) מפני התגשמות חזון ראש הממשלה שמפלגתו תצמח ל-40 מנדטים בבחירות הקרובות: “המשמעות של ליכוד עם 40 מנדטים היא חיסול הבית היהודי והימין האידאולוגי”.

בראיון לדני קשמרו בוועידת המשפיעים של חברת ‘החדשות’, הוסיף השר כי הוא חושב “שנתניהו לא רוצה אותנו בממשלה. יש לי כבוד לנתניהו, אבל לא נוח לו שיש עמוד שדרה לאומי חזק שעומד על האינטרסים של מדינת ישראל”. הוא הזכיר  כי כניסת הבית היהודי לממשלה בשתי הפעמים האחרונות נבעה מאילוצים שנכפו על נתניהו: “פעם אחת ברית עם לפיד ופעם שנייה ליברמן נשאר בחוץ והיה לנו מזל. גם הפעם הוא לא רוצה אותנו”.

יו”ר הבית היהודי הוסיף כי הוא מודע לכך שמפלגתו נתפסת כסקטוריאלית.

“זה אתגר, וזה הנטל עליי. התחתנתי עם אישה מבית חילוני, ושאלתי אותה: ‘איך נסתדר?’ היא ענתה: ‘אם יש אהבה, נתגבר’ – ואנחנו 20 שנה מתגברים. אם אנחנו רוצים לצמוח, אנחנו צריכים לפתוח את המפלגה גם ללא דתיים. זה ספקטרום: הרי גם במפלגת העבודה יש את בוז’י בצד המתון ואת סתיו שפיר בצד הקיצוני; גם בליכוד יש את גליק ואת הנגבי. גם אצלנו צריך ספקטרום, זה חד מימדי מדי – אבל סמוטריץ’ יופיע גם ברשימה הבאה, הוא לא רדיואקטיבי”.

השר התייחס לדברי ליברמן, שאמר מוקדם יותר בוועידה כי על השר בנט להתעסק במעשים החמורים במערכת החינוך. “אני אתעסק בזה – שני המורים האלה כבר מזמן מחוץ למערכת החינוך, וזה לא לקח 48 שעות”, השיב בנט בעקיצה כלפי ליברמן.

בהתייחסו למצב הביטחוני, הצהיר: “צריך לנטרל את חמאס מכוח ההיזק שלו, ואז לא לתת להם להתחמש מחדש, כדי שלא נהיה עוד שנתיים עם 80 אלף רקטות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות