ליברמן: “שבנט יתעסק באלימות בבתי ספר, שכץ יתעסק בפקקים”

שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף בשיחה עם דנה ויס בוועידת המשפיעים של 'החדשות' בחריפות את שר החינוך, סירב לגלות מי יהיה הרמטכ"ל הבא - ומתנגד למשא ומתן מול הפלסטינים
אריה ריבקינד
כ"ג אלול התשע"ח / 03.09.2018 12:44

שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף הבוקר (שני) בחריפות את חברי הקבינט, ובראשם השר נפתלי בנט, שמתחו ביקורת על המדיניות הביטחונית שהוא מוביל יחד עם ראש הממשלה.

ליברמן התארח בוועידת המשפיעים של ‘החדשות’, ובריאיון לדנה ויס הצהיר כי ישראל לא תהסס לפעול במדינות אחרות שמהוות איום, והודיע שהוא מתנגד לכל משא ומתן עם הפלסטינים.

ליברמן סרב לומר במי בחר להיות הרמטכ”ל הבא ואמר שכל מועמד שייבחר הוא מספיק מנוסה כדי לפקד על צה”ל: “פגשתי רבים וטובים ממערכת הביטחון, שרי ביטחון, רמטכ”לים והמסקנה האחת של כולם – אי אפשר ליפול. יש מועמדים מצוינים וטוב שככה”.

לדבריו, “בבחינת הרטמכ”ל יש קריטריון אחד וחשוב – לא הפתעה או להיות נחמד או לפנות לבייס. הדבר היחידי החשוב – איך הבנאדם יוביל את הצבא בזמן מלחמה, איך יתנהל. זה הקריטיריון וכל השאר לא רלוונטי”.

ליברמן תקף את נפתלי בנט וישראל כץ על רקע הביקורת שהטיחו בו: “אני קודם כל מציע שכל שר יטפל באותם התחומים שהוא אחראי עליהם, ואני קודם כל רוצה ששר החינוך יטפל במעשים החמורים במערכת החינוך ובאלימות בבתי הספר, ששר התחבורה בפקקים וברכבת לירושלים. אני מתעסק רק בביטחון ולא בעצות לאחרים”.

הוא הודיע שהוא נגד משא ומתן עם הפלסטינים, וגם נגד הסדרה כלשהי מול רצועת עזה, ואמר שמה שחשוב זו המציאות בשטח: “אני יודע בדיוק מה קורה, מודע לכל המו”מ ואני לא מתעסק בזה, לא מאמין בזה. אני מכיר היטב ולא רוצה להתעסק בזה. אנחנו צריכים להבין שמו”מ, ולא משנה אם זה עם רמאללה או עם עזה לא יוביל אותנו לשום מקום”.

על סוריה ואיראן אמר: “אנחנו בהחלט עוקבים אחרי כל מה שנעשה בסוריה, ולגבי האיום מאיראן. אנחנו לא מגבילים את עצמנו לשטח סוריה, גם זה צריך להיות ברור. אני אומר שאנחנו נתמודד עם כל איום איראני ולא משנה מאיפה הוא בא. אנחנו שומרים על חופש פעולה ועוד כמה דברים, ובהחלט כל איום ודבר שצץ מקבל מענה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות