אגו”י: נסיר הסעיף שרק גברים חברי המפלגה – אבל זה לא ישנה כלום

המפלגה החרדית ענתה להחלטת בג"ץ בנושא, אך הבהירה כי כל מועמד לחברות במפלגה נדרש להתחייב כי ימלא אחר החלטות 'המועצת': "שינוי התקנון לא יביא לכל שינוי במצב העובדתי בכל הנוגע לקבלה למפלגה"
אריה ריבקינד
כ"ג אלול התשע"ח / 03.09.2018 12:06

אגודת ישראל הודיעה לבג”ץ כי תסיר מתקנון המפלגה את הסעיף הקובע כי רק גברים רשאים להיות חברים במפלגה. כך דיווח הבוקר (שני) אבישי גרינצייג ב’מעריב’.

עם זאת, המפלגה הבהירה לבג”ץ כי עמדת מועצת גדולי התורה לא השתנתה, וכי רבני המפלגה סבורים כי אין זה ראוי שנשים יהיו חברות במפלגה.

לאור העובדה כי כל מי שמבקש להצטרף לאגו”י מחוייב לראות במועצת גדולי התורה סמכות עליונה, מבהירה אגודת ישראל כי “שינוי התקנון לא יביא לכל שינוי במצב העובדתי בכל הנוגע לקבלה למפלגה”.

בתשובת המפלגה לבג”ץ נאמר: “בהתאם להחלטת בית המשפט הנכבד מיום 31.7.18, המשיבה 2 מתכבדת להודיע כי היא מסכימה למחיקת המילה “איש” בסעיף 6 (א) לתקנונה, ככל שבכך יבוא ההליך לסיומו.

“המשיבה 2 מוצאת לנכון להעיר כי מאחר ועמדת מועצת גדולי התורה לא השתנתה וכל מועמד לחברות במפלגה נדרש להתחייב כי ימלא אחר החלטות מועצת גדולי התורה, שינוי התקנון לא יביא לכל שינוי במצב העובדתי בכל הנוגע לקבלה למפלגה”.

לפני חודש הורה בית המשפט העליון לאגודת ישראל להסיר מרצונה החופשי, עד ה-2 בספטמבר, מתקנון המפלגה את הסעיף הקובע שחברי המפלגה יכולים להיות גברים בלבד – ובכך יתאפשר שילובן של נשים כמועמדות ברשימת המפלגה לכנסת,  או שבית המשפט יכריע בסוגיה ללא שיהוי נוסף.

הדיון, שנערך בעקבות עתירתה של עו”ד תמי בן פורת, התקיים בהרכב מורחב וחריג של בג”ץ, בראשות הנשיאה חיות והשופטים מלצר, הנדל, פוגלמן וקרא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות