הזמרת הערבייה נסרין קדרי התגיירה – אך היא לא תוכר על ידי הרבנות

הזמרת המצליחה נסרין קדרי, שנולדה למשפחה מוסלמית, השלימה הליך גיור ביום הולדתה ה-32 • מהיום שמה הוא ברכה • השלימה את ההליך בבית דין רבני עצמאי - היחיד שהסכים שתמשיך לשיר • ארגון להב"ה: אסור לתת יד לגיורים פיראטיים
אבי כץ
כ"ג אלול התשע"ח / 03.09.2018 11:34

הזמרת הפופולארית נסרין קדרי השלימה ביום הולדתה ה-32 הליך גיור. כך מדווח הבוקר (שני) העיתון ‘ידיעות אחרונות’.

ההליך הסתיים בטבילה במקווה ובארוחה חגיגית בניצוחו של הרב דודו דרעי, מי שליווה והוביל את תהליך הגיור של הזמרת.

הזמרת, שנולדה למשפחה מוסלמית וחיה בחיפה, השתתפה בפרוייקטים מוסיקאליים רבים וזכתה להצלחה רבה על הבימות בארץ ומחוצה לה.

לפני כשנתיים התארסה לבן זוג יהודי ובמקביל החלה בהליך גיור. אולם הקשר בין השניים עלה לא פעם על שרטון לנוכח יחסיהן של משפחות השניים לקשר שביניהן – עד שהשניים נפרדו.

בימים אלה היא השלימה, כאמור, את הליך הגיור שלה וקיבלה את השם היהודי – ברכה.

באתר מאקו דווח, כי “למרבה הצער, הרבנות, כמו גם משרד הפנים, לא יכירו בגיור של קדרי – שכן היא השלימה את ההליך דרך בית דין רבני עצמאי, זאת מכיוון שהיה היחיד שהסכים שתמשיך לשיר”.

לדברי מקורבים שצוטטו באתר מאקו, על אף שמבחינה הלכתית היא יהודיה – היא לא תיחשב כך על פי המדינה, ובתעודת זהות היא תישאר ערביה מוסלמית. אולם לדבריהם, היא מקווה שבעתיד הרבנות תסכים להכיר בגיורה.

מדוברות ארגן להב”ה נמסר:  בעקבות פרסומים בתקשורת על גיורה כביכול של הזמרת נסרין קדרי, לאחר בדיקה וברור נמצא כי הגיור אינו מוכר במדינת ישראל על ידי הרבנות הראשית ומשרד הפנים.

“בארגון להב”ה מבהירים כי ככל הנראה הפרסום נובע מכך שהיא יוצאת עם אחד היהודים מהלהקה שלה ועל מנת לרצות אותו ובני משפחתו היא ערכה גיור פקטיבי”.

בנצי גופשטיין מארגון להב”ה הבהיר: “אנו מקבלים בשמחה ובאהבה כל גר שמתגייר גיור אמיתי, אבל אסור לתת יד לגיורים פיראטיים שאין להם ולהלכה שום דבר משותף. אני קורא לכלי התקשורת ולאנשים לא להתפתות לפרסומים שקריים הפוגעים בגרי צדק ישרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא הצלחתי להבין
    03/09/2018 16:42
    תסבירו לי
  1. איך ארגון להב”ה קשור לאם הגיור שלה טוב או לא?
    אולי תצטטו גם אותי? גם לי יש תגובות לכל מיני נושאים שאני לא קשור אליהם בשום צורה