החרדים דורשים שלוש הקלות בחוק הגיוס • פורר: מתנגדים

המפלגות החרדיות צפויות להעלות במו"מ לקראת מושב החורף שלוש דרישות לשינויים בחוק הגיוס: גובה הקנסות, אחוז העמידה ביעדים - ומספר השנים שיעברו עד לביטול החוק אם לא יעמדו ביעדים • עודד פורר מישראל ביתנו מתנגד לשינוי: "החוק שהגשנו, הוא שצריך לעבור"
אריה ריבקינד
כ"ג אלול התשע"ח / 03.09.2018 09:20

יהדות התורה ושס  יגישו שלוש דרישות לשינויים בחוק הגיוס, לקראת הכנתו לקריאה שניה ושלישית. כך דווח הבוקר (שני) זאב קם בכאן רשת ב’.

המשא ומתן בנושא צפוי להתחיל לקראת פתיחת מושב החורף של הכנסת ב-14 באוקטובר .

הדרישה הראשונה תעסוק בגובה הקנסות שיוטלו על ישיבות שלא יעמדו ביעדי הגיוס: החרדים יבקשו למתן את גובה הגדלת הקנסות שיוטלו בכל שנה שבה ישיבות לא יעמדו ביעדים.

הדרישה השנייה היא על אחוז העמידה ביעדים שנדרש בכל שנה מהישיבות. נכון להיום נדרשות הישיבות לעמוד ב-85% מיעדי הגיוס שנקבעו בכל שנה. החרדים יבקשו להקטין את האחוז הנדרש לצורך עמידה ביעדים.

הדרישה השלישית נוגעת למספר השנים שיעברו עד לביטול החוק – אם החרדים לא יעמדו ביעדי הגיוס.

על פי הצעת החוק שהוגשה, חוק הגיוס יבוטל ובמקומו יחול חוק שירות ביטחון, כפי שחל על כל צעיר בגיל 18, אם במשך שלוש שנים ברציפות לא תהיה עמידה ביעדי הגיוס.

החרדים יבקשו לקבוע שיידרשו ארבע או חמש שנים רצופות של אי עמידה ביעדים, לפני שיבוטל החוק.

חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו אמר כי מפלגתו תתנגד לכל שינוי בחוק. “החוק שהגשנו, הוא החוק שצריך לעבור. אני לא רואה שום סיבה שכוח האדם הזה ימשיך להשתמט מגיוס”, אמר בריאיון לאריה גולן ברשת ב’.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות