“לדחות את הבחירות, ההליך ‘זוהם’ בגלל הוראה מושחתת”

'התנועה להגינות שלטונית' דורשת לבטל הבחירות למועצת הרבנות - שאמורות להתקיים ביום ד' • מאשימים: הראשל"צ "פועל בריש גלי" לטובת ה'דיל' של המפלגות הדתיות - שוחח עם רבנים שלא יגישו מועמדות • "יש במעשיו השפעה בלתי הוגנת ושיבוש הליך הבחירות"
יוסף גרינבוים
כ"ג אלול התשע"ח / 03.09.2018 11:39

חשיפת חרדים 10:  ‘התנועה להגינות שלטונית’ שיגרה בסוף השבוע אל ועדת הבחירות למועצת הרבנות “בקשה לביטול הבחירות למועצת הרבנות הראשית”, שאמורות להתקיים ביום רביעי הקרוב – כ”ה אלל.

במכתב, עליו חתום יו”ר התנועה עו”ד מרדכי איזנברג, הוא מציין את ה’דיל’ בין “עסקני המפלגות הדתיות.. לפיו יפעלו להשפיע ולהביא לבחירה מחודשת של הרכב המועצת היוצאת, בנוסף לבחירתו של הרב יצחק לוי” – רב העיר נשר, במקומו של הרב אברהם יוסף, שנאלץ לפרוש מן המועצת – ותוקף את מעורבותו של הראשל”צ  הגר”י יוסף בהליך הבחירות.

לפי ‘התנועה להגינות שלטונית’, הראשל”צ “תומך בדיל הנ”ל בבחירות למועצת, ופועל בריש גלי, לאחרונה אף בכנס הרבנים בקיבוץ לביא  – בשני מסלולים: עזרה בשידול חברים מן האסיפה הבוחרת לתמוך ברבני הדיל – פניה, בין היתר לראש הישיבה הרב טאו לפעול לתמיכה בדיל, כולל צירוף תלמידו הרב יצחק לוי מהעיר נשר לדיל, ופניות בין היתר לרבנים”.

בנוסף, טוענים בתנועה, “הראשל”צ קיים שיחות עם רבנים פנים אל פנים או בטלפון לשידול/שכנוע/דרישה לבל יגישו את מועמדותם להיבחר כחברי המועצת בבחירות הקרובות”.

עו”ד איזנברג מוסיף וטוען, כי דוד  עמר, עוזר השר לשירותי דת, “הדומיננטי בכל ענייני המשרד בהקשר לבחירות למועצת, פונה באופן ישיר לחברי האסיפה הבוחרת, אם לבדו ואם בליווי העיתונאי יוסי אליטוב, בנו של חבר המועצת הרב שמעון אליטוב – בשידול לתמיכה בדיל”.

עו”ד איזנברג כותב עוד: “הראשון לציון, מכהן עתה כנשיא מועצת הרבנות הראשית וכאב”ד בביה”ד הגדול.. אין ספק כי מתוקף תפקידיו בעבר הקרוב ובהווה, נכונה לו השפעה ישירה ובלתי מבוטלת על 80 הרבנים באסיפה הבוחרת, הן מבחינת כפיפות והיררכיה והן בהיזדקקות הרבנים והדיינים למועצת הרבנות הראשית בעניינים רבים.

“על רקע אלו הדברים, יש במעשיו של הראשל”צ השפעה בלתי הוגנת על חברי האסיפה הבוחרת ושיבוש הליך הבחירות. בעצם הפניה של הרב הראשי נשיא המועצת, לרב עיר או התיישבות או דיין, יש משום כפייה שכן רב העיר וההתיישבות נזקק לרב האישי וכפוף אליו בהיררכיה הרבנית.

“כך גם עוזר השר מר דודו עמר, בפנותו לרבנים ואישים, איננו אדם פרטי כי אם מייצג בתפקידו את המשרד לשירותי דת המופקד על פי חוק על ניהול הליך הבחירות, או נחזה לעיני הרבנים, בדרך הטבע כנציג הסמכות האמונה על ניהול הבחירות על פי חוק”.

מועצת הרבנות

מועצת הרבנות. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עו”ד איזנברג מדגיש: “מובן לכל בר דעת כי קיום הבחירות בתנאים הנוכחיים לאחר המעשים הפסולים של הראשל”צ הרב יצחק יוסף ושל עוזר השר מר דודו עמר, הינו חוכא ואיטלולא ומראית עין של בחירות דמוקרטיות שיוויוניות והגונות, כדרישת המחוקק.

“דומני כי הדברים הנ”ל על משמעותם החד משמעית והשלכתם על אופי הבחירות, מובנות לכל אדם בר דעת וישר לב. אין ספק כי בתנאים הנוכחיים לאחר שהליך הבחירות ‘זוהם’, ברי הדבר כי אין לקיים את הבחירות במועדן הקבוע בעוד מספר ימים מועט”.

עו”ד איזנברג מציין במכתבו, כי נעשתה פניה ליועמ”ש לממשלה ולנציב תלונות הציבור על שופטים ודיינים, כדי שיפתחו בחקירה/בדיקה/בירור וינקטו בפעולות מעשיות לאחר הבירור.

“אין דרכנו בהגשת תלונות”, כותב עו”ד איזנברג, “אך הגיעו מים עד נפש במעשים הנ”ל העולים כדי הונאת הציבור, הרס אמון הציבור ברבנות הראשית לישראל, זלזול מופגן במועצת הרבנות הראשית לישראל כאילו היתה סרח עודף לרבנים הראשיים, ולא היא שכן המועצת כגוף, היא בעלת הסמכות על פי חוק הרבנות הראשית לישראל”.

הוא מוסיף: “אין אדם, גם לא אישיות רבנית בכירה, אשר יפעל כך בריש גלי ובפרהסיא ירמוס את מעמד הרבנות והדיינות בישראל בלא פוצה פה ומצפצף. אשר על כן, נבקש מוועדת הבחירות, ביחד ו/או לחילופין:

“לפתוח בבדיקה יסודית של המעשים אותם תיארנו לעיל; עד לבירור, להורות על דחיית תאריך הבחירות ובמקביל לחדש תאריך הסופי להגשת המועמדויות;  להנחות בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים את הרב יצחק יוסף ואת מר דודו עמר בדבר התנהלותם ומעורבותם הנפסדת בכל הקשור להליך הבחירה במועצת.

“לקראת הבחירות בתאריך המאוחר לנקוט בצעדי תיקון יסודיים ומקיפים להסרת חשש מרבנים ראויים מלהגיש מועמדותם וכי הרבנים הראשיים והשר לשירותי דת, יבהירו לעין כל לחברי האסיפה הבוחרת, כי אין דיל כי יש דיין, כי כך לא יעשה במקומותינו ‘לגנוב’ את הבחירות לרבנות”.

יו”ר התנועה חותם את מכתבו: “מי זה אשר יבין את שתיקת הרבנים אשר שודלו לתמוך בדיל המסואב והמושחת. בעיקר מי יבין את אותם רבנים אשר כידוע לכל חשקה נפשם לפעול למען עם ישראל במועצת הרבנות הראשית לישראל, אך ביטלו דעתם מפני דעה/הוראה מושחתת בעליל. יצויין שחלק מאלו הרבנים פעלו כך והסירו מועמדותם גם בבחירות הקודמות לפני כחמש שנים”.

אייזנברג

עו”ד מרדכי איזנברג. צילום: באדיבות המצלם

העתקים מהמכתב שוגרו לד”ר אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, עו”ד הראל גולדברג, יועמ”ש הרבנות הראשית לישראל, עו”ד חגי אברהמי, יועמ”ש המשרד לשירותי דת, ועו”ד נחמה ציבין, מהתנועה להגינות שלטונית.

משרד היועמ”ש נמסר: “פניית התנועה להגינות שלטונית התקבלה והיא תטופל כמקובל”.

מלשכת הראשל”צ טרם התקבלה תגובה. לכשתתקבל – נפרסמה.

דוד עמר לא הגיב לפניית חרדים 10.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא מבין איך אדם חרדי יכול להתלונן נגד רב
    04/09/2018 08:08
    יעקב
  1. חוצפה יסגי