מה יקרה אחרי הכרזה בבית הגר”ח על מועמד ‘דגל’ באלעד? • תרחישים

האם שרוליק פרוש יתמודד 'ראש בראש' מול המועמד של 'דגל' וש"ס למרות הכרזה בבית הגר"ח קנייבסקי? • ומה תהיה, במקרה כזה, פעולת התגמול של 'דגל'? • ואולי 'שלומי אמונים תוותר בעד 'תופינים' אחרים?
כ"ב אלול התשע"ח / 02.09.2018 17:42

מעמד ההכרזה על מועמד תנועת ‘דגל התורה’ וש”ס בעיר אלעד צפוי להתקיים עוד הערב או במהלך היממה הקרובה – והשאלה הגדולה היא: מה תעשה סיעת ‘שלומי אמונים’ בתגובה?

אופציה א’:

מאיר פרוש יתעקש על בוררות בין ‘שלומי אמונים’ ל’דגל התורה’ על ההסכמים שנחתמו בין הצדדים לפני חמש שנים. מוישה גפני, מבחינתו, יסרב בטענה שכבר בוצעה בוררות אצל הדיין הגר”י סילמן.

התוצאה: שרוליק פרוש יתמודד מול המועמד של ‘דגל’ וש”ס – והקרבות בעיר אלעד יהיו קשים ומדממים, על כל ההשלכות, גם הרוחניות.

גורמים באלעד המכירים את ראש העיר שרוליק פרוש אמרו לי היום: “מהיכרות עם האיש, הוא לא מסוגל לצאת נגד גדולי ישראל, לא הוא ולא אשתו. הוא יהודי חסידי, אחד שמאמין בגדולי התורה. זה לא יקרה”.

אבל יש גם מי שסבור שכוחה של ‘שלומי אמונים’ חזק ממנו – והוא יאלץ לרוץ כמועמד.

אופציה ב’:

שלומי אמונים נסוגה מראשות אלעד, מקבלת לידיה את תפקיד הסגנות, לצד עוד תופינים שונים ומיטיבים.

“אם לדבר על האפשרות הראשונה, אם אכן הולך להיות באלעד קרב ‘ראש בראש’ – אני צופה שני תרחישים”, אומר גורם בדגל. “האחד – ‘פתיחת’ כל הארץ מחדש. גם ביתר עילית תיפתח, ולא מן הנמנע שיוסי שטרית יוצב שם כמועמד לראשות העיר, בתמיכת ש”ס ו’דגל'”.

יוסי שיטרית

יוסי שטרית. צילום: באדיבות ביתר אונליין

הדברים נאמרים למרות שש”ס מרוצה מראש העיר המכהן מאיר רובינשטיין, אבל “גם היא תבין ששלומי אמונים חייבת לשלם מחיר על המחלוקת שתפרוץ באלעד”.

“התרחיש השני – לא מן הנמנע  שהגר”ח קניבסקי, ועמו נשיא מועצת החכמים חכם שלום כהן, ייצאו במכתב חריף, אולי אפילו מכתב נידוי”.

הימים הקרובים הולכים להיות מרתקים. תעקבו.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות