המועמד של ‘דגל’ באלעד יתברך אצל הגר”ח כבר ביממה הקרובה?

קרב המכתבים בין יו"ר 'שלומי אמונים' ויו"ר 'דגל התורה' כנראה מיצה את עצמו • מבחינת 'דגל', נכון לעכשיו, המועמד המונח 'על המדף' הוא יצחק פינדרוס • הוא צפוי להיות מוזמן אל הבית ברחוב רשב"ם כדי להתברך - ובכך תוכרז מועמדותו • האם פרוש יסיר מועמדות מול הכרזה של 'ר' חיים'?
כ"ב אלול התשע"ח / 02.09.2018 15:58

קרב המכתבים בין יו”ר סיעת ‘שלומי אמונים’ ויו”ר תנועת ‘דגל התורה’ עומד, נכון לעכשיו (יום ראשון), על שני מכתבים ששיגר משה גפני למאיר פרוש, ושלושה מכתבים ששיגר מאיר פרוש לגפני.

שאלת מיליון הדולר היא: ומה הלאה? כיצד יסתיים הקרב הזה על ראשות העיר אלעד?

הנה תרחיש צפוי. אין לו אישור מצד כל גורם רשמי – ומדובר בצפי בלבד.

1.

מבחינת חילופי המכתבים בין הצדדים, נדמה שמיצינו.

מאיר פרוש חוזר על עצמו, מציג טענות על טענות, ובתחתית השורה דורש: אנחנו רוצים  בוררות.

גם מוישה גפני חוזר על עצמו: הפרכת הטענות, לצד התחמקות מבוררות. לטענתו, כפי שניתן להבין ממכתביו, כבר הייתה בוררות כזו אצל הדיין הגר”י סילמן. אלא שלדעת מאיר פרוש, הגר”י סילמן לא היה בורר.

בבסיס המחלוקת בין הצדדים עולות השאלות הבאות:

• האם בבית שמש כבר נאמרה המילה האחרונה או שדגל יכולה עדיין למשש את הסעיף בהסכם? (לדעת ‘שלומי אמונים’ נאמרה המילה האחרונה ו’דגל’ אינה יכולה לממש את ההסכם שנחתם בין הצדדים. ‘דגל’ מצהירה כי תקיים את ההסכם).

• האם ביצעה ‘שלומי אמונים’ בחישה בקרב הקהל הליטאי באלעד, תוך שיגור אוהדים של שרוליק פרוש אל בית הגר”י סילמן כדי לנסות ולהשפיע? (‘שלומי אמונים’ מכחישים, ב’דגל’ מאשימים כי הצליחו לזרוע בוקה ומבולקה ומחלוקת קשה מנשוא).

• האם יש קשר בין ההסכם שנחתם על אלעד בשנת 2013, לבין ההסכם  שנחתם בין הצדדים על בית שמש – או שכל עיר עומדת בפני עצמה? (לדעת ‘שלומי אמונים’ יש קשר, לפי ‘דגל’ אין קשר “אפילו לא ברמז”).

2.

מבחינת דגל, נכון לעכשיו המועמד המונח ‘על המדף’ הוא יצחק פינדרוס, סגן ראש העיר ירושלים, שמכחיש כמובן כי העניק הסכמה לריצה אפשרית לראשות העיר אלעד.

פינדרוס

יצחק פינדרוס. צילום: Nati Shohat/Flash90

הדעה הרווחת היא כי פינדרוס, שכיהן בעבר כראש העיר ביתר עלית והפסיד בבחירות לנציג ‘שלומי אמונים מאיר רובינשטיין, ירוץ רק במקרה ששרוליק פרוש לא יתמודד מולו, וכי רק יוסי שטרית מוכן גם לקרב ‘ראש בראש’.

זה לא מדויק.

אז נכון שהוא עצמו שותק, אבל כל מי שמכיר את פינדרוס מבין שאם הגר”ח קניבסקי יקרא לו אל ה’דגל’, תרתי משמע, הוא ישמע לו ויציית ללא עוררין.

בנוסף, יש מי שמקווה, בתוך ‘דגל התורה’, כי שרוליק פרוש יסיר מועמדות מול הכרזה אצל ר’ חיים – ולא יתמודד.

לא בטוח שלתקווה הזו יש על מה לסמוך.

3.

לפי מידע שהגיע לחרדים 10, התכנית היא כי כבר במהלך היממה הקרובה צפוי המועמד של ‘דגל’ להיות מוזמן אל הבית ברחוב רשב”ם, כדי להתברך ובכך להכריז על מועמדותו.

לא צפויה התנגדות למהלך מצד ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין, שחשוב לו מאד לשמור על השלום בתוככי תנועת ‘דגל התורה’.

עוד בנושא: 

פרוש לגפני: עלי להצטער על אהדה חוצה גבולות ועדות לשרוליק?

גפני לפרוש: ‘אנו נחליט על מועמד באלעד. אין לך זכות להתערב!’

פרוש לגפני: רבנים אישרו לנו להריץ את שרוליק בעיר אלעד

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות