פרוש לגפני: עלי להצטער על אהדה חוצה גבולות ועדות שיש לשרוליק?

יו"ר סיעת 'שלומי אמונים' עונה ליו"ר 'דגל התורה' על מכתבו החריף מיום שישי: "לא מצאת כל קשר בין ההסכם של אלעד לזה של בית שמש? דבריך תמוהים, ארענן את זיכרונך קצת" • "איננו יכולים לקבל את התחייבותך שתכבד בבית שמש את ההסכם, כי כבר עכשיו אתה לא יכול ולא מקיים אותו"
אריה ריבקינד
כ"ב אלול התשע"ח / 02.09.2018 14:15

48 שעות לאחר שקיבל בצהרי יום שישי את מכתבו של יו”ר ‘דגל התורה’, שיגר היום בצהרים (ראשון) יו”ר סיעת ‘שלומי אמונים’ מכתב תגובה למשה גפני.

במכתבו מתעקש מאיר פרוש, בניגוד לעמדת גפני, כי קיים קשר בין ההסכמים שנחתמו בין הצדדים לפני חמש שנים על בית שמש ואלעד.

“כבוד
הרב משה גפני הי”ו
יו”ר דגל התורה ויו”ר ועדת הכספים

שלום וברכה

קיבלתי את מכתבך מיום כ’ אלול תשע”ח 31 אוגוסט 2018 ואתייחס אחת לאחת.

בשני הקטעים הראשונים אתה מתייחס להסכם באלעד שנחתם בתשרי תשע”ד וקובע באופן חד צדדי ותמוה שאנחנו הפרנו את ההסכם לקראת הבחירות הקרובות מבלי להוכיח זאת.

כפי שציינתי בפניך ובפני הגאון הרב סילמן שליט”א ובפני גורמים נוספים הקשורים לדגל התורה, אין לנו קשר לתסיסה הציבורית הקיימת בעיר אלעד בקרב התושבים מהזרם הליטאי. גם אתה יודע שכל מי שנפגש איתך ועם אחרים בדגל התורה הצהיר שהוא עושה זאת מרצונו ודעתו החופשית ולא התבקש על ידינו לפעול כך.

להבנתך עלי להצטער שלישראל פרוש יש אהדה חוצה גבולות ועדות? אני בטוח שהוא זכה בה ביושר. אך אפילו פעם אחת לא שמעת ממני במסגרת כלל הפגישות, השיחות והמכתבים טענה זו.

לא פנינו לרבני ועסקני דגל התורה אלא בדבר קיום ההסכם הנ”ל, ולא בגלל שמו הטוב של ראש העיר או טובת העיר, הטיעון היחיד שבה אני דן איתך זה כיבוד ההסכם שנחתם בינינו לפני הבחירות המוניציפאליות בתשע”ד.

בקטע השלישי אתה מציין שחיפשת ולא מצאת כל קשר בין ההסכם של אלעד לזו של בית שמש ואף לא רמז לכך, תמוה בעיני דבריך וארענן את זיכרונך קצת.

לפני חמש שנים, לאחר מו”מ ארוך, נפגשנו בחדרך שבמשרדי דגל התורה בבני ברק וחתמנו על 5 מסמכים: 2 עם סעיפים הקשורים לאלעד, 2 עם סעיפים הקשורים לבית שמש ו-1 עם סעיפים הקשורים לביתר.

המסמכים כולם נחתמו באותו מקום ובאותו מעמד.

מסיבות שלא ראוי לפרטם כאן ועכשיו (אבל בבוררות יפורט), סיכמנו שעל מסמך אחד של בית שמש יופיע תאריך של ז’ תשרי ולא ו’ תשרי כמו יתר המסמכים, אך אנחנו דרשנו שבראשית המסמך של בית שמש שמופיע ז’ תשרי יהיה כתוב שזה בהמשך להסכם מ-ו’ תשרי.

האמן לי, כשנידרש להוכיח, נעשה זאת – כי בידינו הוכחות נוספות לטענותינו –  וגם אתה תאלץ להסכים שמדובר בהסכם אחד ומאוחד!

לא לחינם בחרת להפיץ ברבים רק את הסעיפים הקשורים לאלעד ולא את הסעיפים הקשורים לבית שמש. אך על הפיסקה האחרונה בקטע השלישי שבה אתה כותב: “עד לרגע זה אין הפרה בהסכם בבית שמש”, תלוש מהמציאות וד”ל… ולכן איננו יכולים לקבל את התחייבותך מיום ט”ז אלול (27 באוגוסט) שתכבד בבית שמש את ההסכם ככתבו וכלשונו, כי כבר עכשיו אתה לא יכול ולא מקיים אותו.

בנוסף, כבר בפגישתנו הראשונה במשרדך ביום שני ט”ו אייר (30 אפריל) ואף בפגישה שהתקיימה למחרת בחדרו של הרב מקלב ביחד עם הרב אשר ב-ט”ז אייר (01 מאי) וכן בפגישה הנוספת שהתקיימה בכנסת ביום שלישי כ”ג אייר (08 מאי) ובכל יתר הפגישות והשיחות טענתי שזה אותו הסכם, כך שזה לא טיעון חדש שרק עכשיו נתגלה לך.

ר’ משה, אזכיר לך סיפור נוסף וקטן, אתה בטח זוכר שלפני כעשור, לאחר הבחירות לעיריית ירושלים בתשס”ט, טענת לגבי קדימות לתפקיד סגן ראש העיר עבור נציג דגל התורה, גם אז הצהרת שהצדק איתך, אבל בסיום הליך הבוררות ביננו קבעו הדיינים שהצדק עם אגודת ישראל ולא איתך, ולפנים משורת הדין (בגלל רצף כהונה לטובת הפנסיה של הרב פינדרוס) ביקשו מאיתנו הדיינים לוותר.

אין לי ספק שבסיום הליך הבוררות יוכח שהצדק איתנו וכולי תקווה שלא תמצא סיבה נוספת לבקש שינוי דין, לפנים משורת הדין.

עותקים: הגר”י סילמן שליט”א
הרב אורי מקלב הי”ו
הרב יעקב אשר הי”ו

בכבוד רב,

מאיר פרוש, יו”ר”

מכתב מאיר פרוש

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שוק בשר ושוק בהמות
    02/09/2018 16:46
    שם
  1. תושבי הערים בית שמש ואלעד הם בהמות בבעלות משפחת פרוש ודגל תורה.
    הנסחרים בהסכמים חשאיים ומפוקפקים.

    מקווה שתושבי הערים יזרקו את הסוחרים הללו מכל המדרגות.