גפני לפרוש: ‘אנו נחליט על מועמד באלעד. אין לך זכות להתערב!’

יו"ר 'דגל התורה' עונה בחריפות למאיר פרוש על האיום כי בנו שרוליק יתמודד באלעד: "פעלתם ככל יכולתכם בקרב רבני ועסקני דגל התורה למנוע בחירת מועמד שלנו והצלחתם לזרוע בוקה ומבולקה ומחלוקת קשה מנשוא" • "אין בהסכם כל אמירה באם ראש העיר המכהן מטעמכם יצליח לא יתבצעו החילופין" • "הפרת ההסכם על ידכם תגרום לפריצת כל המסגרות שנבנו בדי עמל ביהדות החרדית ותגרום לכך כי איש לא יאמין לרעהו ח"ו"
שרי רוט
כ' אלול התשע"ח / 31.08.2018 13:46

לאחר מכתבו של סגן השר מאיר פרוש, ליו”ר ‘דגל התורה’י, אמש על החלטת ‘שלומי אמונים כי בנו ישראל פרוש יתמודד גם בקדנציה הבאה  לראשות העיר אלעד, בטענה כי ‘דגל התורה לא קיימה את ההסכם בין הצדדים בבית שמש – משיב היום (שישי) בצהרים ח”כ משה גפני במכתב נוקב.

וכך כתב:

“על פי ההסכם שנחתם ב-ו’ תשרי תשע”ד נקבע כי ‘סיעת דגל התורה תתמוך ותפעל בכל יכולתה לבחירתו של ישראל פרוש לראשות עיריית אלעד’ וכך אכן נעשה.

“בהמשך ההסכם: ‘בבחירות המוניציפאליות בשנת תשע”ט תתמוך סיעת שלומי אמונים במועמד של דגל התורה לראשות העיר ותפעל בכל יכולתה לבחירתו’, הפרתם את ההסכם הזה, וכך אמרנו לכם בפגישותינו הראשונות שהיו לאחרונה”.

גפני ממשיך ותוקף: “פעלתם בכל יכולתכם בקרב רבני ועסקני דגל התורה למנוע בחירת מועמד של דגל התורה והצלחתם לזרוע בוקה ומבולקה ומחלוקת קשה מנשוא, עשיתם זאת אף בשעה שהיה מדובר שאיש מטעמנו יתמודד לראשות העיר בית שמש”.

גפני ממשיך: “נחתמו בינינו טרם הבחירות המוניציפאליות בשנת תשע”ד מספר הסכמים, אחד כללי, השני אלעד, והשלישי בית שמש והרביעי ביתר. חפשנו ולא מצאנו כל קשר אפילו לא ברמז בין הסכם בישוב אחד למשנהו, אין מילה אחת ואף לא רמז להסכם באלעד להסכם בבית שמש שגם לגביו הודענו שנכבד אותו ככתבו וכלשונו ואתם מנסים חודשים ארוכים לקשור מין בשאינו מינו כאמור, אף ללא עילה, ביישוב השני.

“כלומר אתם מפירים את ההסכם הברור באלעד להסכם שאנו נכבד כאמור בבית שמש. מצ”ב ההסכם, עד לרגע זה אין הפרה בהסכם בבית שמש”.

גפני מוסיף וכותב: “זכותה של דגל התורה להחליט על מועמד מטעמה לראשות העיר אלעד או לתמוך במועמד אחר וזה יוחלט בימים אלו, אין לכם עפ”י ההסכם זכות להתערב בכך ובוודאי לא את אשר אתם עושים כאמור”.

יו,ר ‘דגל’ מדגיש: “אין בדברינו אלו לגרוע או לפגוע ח”ו בתפקודו של בנך הרב ישראל פרוש כראש עיר, אולם אין בהסכם כל אמירה באם ראש העיר המכהן מטעמכם יצליח לא יתבצעו החילופין האמורים ואין כל אמירה כי דגל התורה לא תצליח להעמיד מועמד מוכשר מטעמה לטובת התושבים וכו'”.

הוא מזהיר: “הפרת ההסכם על ידכם תגרום לפריצת כל המסגרות שנבנו בידי עמל ביהדות החרדית ותגרום לכך כי איש לא יאמין לרעהו ח”ו אף בהסכמים חתומים”.

העתקים מהמכתב נשלחו אל הגאון רבי יהודה סילמן, ח”כ אורי מקלב, וח”כ יעקב אשר.

גפני מכתב תשובה

אל המכתב צירף ח”כ גפני את ההסכם שנחתם בין הצדדים לפני חמש שנים – בו’ תשרי תשע”ד – ובו נכתב:

“סיכום דברים בין אגודת החרדים דגל התורה לבין שלומי אמונים/אגודת ישראל

לקראת הבחירות המוניציפאליות שיתקיימו בחודש חשון תשע”ד סוכם והובהר בין הצדדים כדלהלן:

אלעד –

סיעת דגל התורה תתמוך ותפעל בכל יכולתה לבחירתו של ישראל פרוש לראשות עיריית אלעד. עם בחירתו של ישראל פרוש לראשות העיר ימונו מטעם תנועת דגל התורה סגן ומ”מ ראש העיר ומחזיק תיק תכנון ובנייה. כמו”כ תיק נוסף וחדר בנוסף לסגן. 

במידה ויהדות התורה תגיע לסיכום לפני הבחירות עם תנועת ש”ס לתמיכה בישראל פרוש לראשות העיר והתנאי של תנועת ש”ס יהיה תפקיד המ”מ, תנועת דגל התורה תוותר למען השלום ותקבל את תפקיד סגן ראש העיר והתיקים המדוברים לעיל.

בבחירות המוניציפאליות בשנת תשע”ט תתמוך סיעת שלומי אמונים במועמד של דגל התורה לראשות העיר ותפעל בכל יכולתה לבחירתו.

בתמורה שלומי אמונים תקבל את תפקיד סגן ומ”מ ראש העיר ותיק תכנון ובנייה וכן תיק נוסף וחדר בנוסף לסגן. 

כל התפקידים וההקצאות יייעשו בתיאום בין שתי המפלגות.

 במקרה שח”ו מועמד יהדות התורה (או בבחירות תשע”ד או בבחירות תשע”ט) יפסיד בהתמודדות לראשות העיר, שני הצדדים ינהלו משא ומתן במשותף מול ראש העיר הנבחר, את התפקיד הראשון (או סגן או התיק הראשון הבכיר) יבחר הצד שלא התמודד לראשות העיר (דהיינו בתשע”ד דגל התורה תבחר ראשונה ובתשע”ט שלומי אמונים יבחרו ראשונים). ייעשה כל מאמץ לבקש שני סגני ראש עיר.

 יעשה משא ומתן בין המועמדים לראשות העיר לבין הנציגות המקומית של הצד השני על שאר הצרכים בעיר.

 מוסכם על הצדדים שההנהגות הרוחניות של תנועת דגל התורה וסיעת שלומי אמונים יעשו הכל כדי להוציא את כל האמור במסמך זה על הפועל על הצד הטוב ביותר”.

על ההסכם חתומים מאיר פרוש ומשה גפני

הסכם אלעד

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ספרדים יצביעו לחסדים לליטאי הסיכוי שיקבלו את הקולות 0
    02/09/2018 08:59
    דוד ישראלי
  1. תושב אלעד ספרדי