מה מלמדת קבלת הפנים לשרוליק פרוש ב’תורה בתפארתה’ הליטאית?

ראש העיר שרוליק פרוש התקבל בשירת "וכל אשר יעשה יצליח" בישיבת 'תורה בתפארתה' הליטאית - דווקא ברגעי המתח מול 'דגל התורה' • ראש הישיבה לבחורים: "יש לנו הכרת הטוב, אין כאן שום קשר פוליטי או אמירה פוליטית"
אריה ריבקינד
כ' אלול התשע"ח / 31.08.2018 14:34

שעתיים לאחר שסגן שר החינוך מאיר פרוש שיגר מכתב ליו”ר ‘דגל התורה’ בו הודיע לו כי בנו שרוליק פרוש יתמודד לקדנציה שניה בראשות העיר אלעד – התקבל ראש העיר בשירת “וכל אשר יעשה יצליח” בישיבת ‘תורה בתפארתה’ – סניף של ישיבת ‘אורחות תורה’.

האם קבלת הפנים הזו, דווקא בעת הזו של מתח גובר בין ‘שלומי אמונים’ ו’דגל התורה’ מלמדת משהו?

גורם בעיר אומר לחרדים 10: “מנהל הישיבה, יעקב  ורז’בינסקי, הביא את שרוליק פרוש ל’תורה בתפארתה’. הוא חייב לו הכרת הטוב על המבנים ועל השטח שהעניק לישיבה. אבל זה כמובן לא קשור להזדהות פוליטית. אבל יש בסביבת פרוש – לא גורם רשמי –  מי שניסה להציג את הביקור כאילו היתה פה אמירה פוליטית”.

שני בחורים שנכחו במעמד מספרים לחרדים 10: “זה בלט שרק הצעירים, שלא מבינים את הניואנסים, מתלהבים ומוחאים כפיים. המבוגרים יצאו ברובם, כי לא רצו שהישארותם באולם תתפרש חלילה כהתרסה נגד גדולי ישראל של דגל התורה, שטרם אמרו את דברם בנושא אלעד, ובמקביל בדיוק אתמול יצא מכתב מממאיר פרוש, מכתב שפורש כהכרזת ריצה של שרוליק נגד דגל התורה, למרות שזה לא נאמר במפורש במכתב”.

לדבריהם, מספר בחורים מבוגרים פנו אל ראש הישיבה, הגאון רבי יעקב סטפנסקי, והסבירו לו כי האירוע עלול להתפרש כמעורבות פוליטית של הישיבה.

ראש הישיבה השיב כי אין לכך שום קשר. “יש לנו הכרת הטוב לפרוש, אין כאן שום קשר פוליטי או אמירה פוליטית”, הדגיש בפניהם.

ראש הישיבה הוסיף: “הוא ראש עיר פה, והוא נתן לישיבה הרבה, יש הכרת הטוב. ברגע שגדולי ישראל יגידו את דברם, נציית כמובן”.

יצוין כי ראש הישיבה אמר בדרשה שנשא במעמד כי הוא “מברך את ראש העיר שיצליח איפה שהוא ילך…”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות