שיא: 6,000 תלמידים ילמדו השנה ליבה בבתי ספר ממלכתיים־חרדיים

בשנת הלימודים תשע"ד עמד מספר התלמידים בממלכתי־חרדי על 1,322 בלבד • בירושלים יפתחו את 2019 עם כ־1,000 תלמידים ב-4 בתי ספר ממלכתיים־חרדיים • בנט: כשניגשים לציבור החרדי בהידברות ובסבלנות התוצאות מדברות • ד"ר חיים משגב: התגובה של בנט - מתנשאת ברמות
אריה ריבקינד
כ' אלול התשע"ח / 31.08.2018 10:52

עלייה במספר התלמידים בזרם החינוך הממלכתי־חרדי הלומדים לימודי ליבה מלאים: מספר התלמידים החרדים במסגרת בתי הספר הממלכתיים־חרדיים (א’-ח’) יגיע בשנת הלימודים הקרובה – תשע”ט, לשיא וצפוי לעמוד על כ־6,000 תלמידים. כך מדווח נועם (דבול) דביר בישראל היום.

המשמעות – גידול במספר התלמידים החרדים בבתי ספר רשמיים־ממלכתיים של מערכת החינוך.

בשנת תשע”ד הקים משרד החינוך את מסלול הממ”ח (ממלכתי־חרדי) – בתי ספר שבהם לומדים לימודי קודש, לצד לימוד המקצועות הכלליים של לימודי הליבה – מתמטיקה, אנגלית, מדעים, שפה, מולדת, היסטוריה ועוד.

לכל מקצוע הוגדר היקף מינימלי של שעות למידה, הזהות לחינוך הממלכתי הרגיל. בבתי ספר אלה חלות כל הרפורמות והתוכניות של משרד החינוך כגון צהרונים ו’אופק חדש’, תוך התאמות למגזר החרדי ומנגד גם פיקוח הדוק.

לשם השוואה, בשנת הלימודים תשע”ד (2014) עמד מספר התלמידים במוסדות הממלכתיים־חרדיים על 1,322 בלבד – לעומת שנת הלימודים האחרונה תשע”ח (2018), אז עלה מספרם ל־5,652 תלמידים.

יש לציין כי מספר התלמידים החרדים בבתי הספר הממלכתיים־חרדיים עדיין נמוך מאוד, שכן בכל בתי הספר (א’-ח’) במגזר החרדי לומדים כ־235 אלף תלמידים, שלא כולם לומדים לימודי ליבה מלאים.

בעיריית ירושלים מצהירים על ביקוש שיא לבתי הספר הממלכתיים־חרדיים.

לפני כחמש שנים, אז נפתח המסלול, נרשמו בעיר רק 138 תלמידים, את שנת 2019 יפתחו עם כ־1,000 תלמידים בארבעה בתי ספר ממלכתיים־חרדיים: 643 בנים ו־325 תלמידות בכיתות א’-י”ב.

שר החינוך נפתלי בנט אמר: “כשניגשים לציבור החרדי בהידברות ובסבלנות, הדברים עובדים. התוצאות מדברות בעד עצמן”. הוא הוסיף: “הציבור החרדי עובר שינויים ורוצה בעצמו להשתלב במעגלי ההשכלה והתעסוקה”.

ד”ר חיים משגב כתב בתגובה בדף הפייסבוק שלו:

“התגובה של בנט, ‘כשניגשים לציבור החרדי בסבלנות יש תוצאות’ –  מתנשאת ברמות. ‘אם מסבירים להם לאט מה טוב להם, הם מבינים’. הוא הראשון שיודע שהממ”חים זוכים בעיקר להתנגדות הממסד החרדי, ושצרכני הממח”ים הם אלה שמבקשים להשתלב בחברה הרבה לפני שהוא ‘דיבר איתם בסבלנות’, ושהם עצמם נרדפים על ידי הממסד החרדי שבנט עצמו רוחץ איתם יד ביד.

“ושלא רק שהוא לא דיבר עם הצרכנים האלה מעולם, הוא סירב להיפגש איתם, ואת זה אני יודע מכלי ראשון. הדבר היחיד שהוא עשה, זה שהוא לא סגר את המחוז החרדי שפירון פתח. אין גבול לצביעות הפוליטית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות