“קומץ בריונים רשעים. חקירה מיד!” • גינויים על שריפת תמונתו של דרעי

דרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד המפגינים ששרפו את תמונותיו של אריה דרעי בהפגנה בתל אביב • איציק כהן: "אסור לשתוק על פעולות מסוג זה!" • ינון אזולאי: "מבקש שהשר ארדן יציב אבטחה לשר הפנים"
אריה ריבקינד
כ' אלול התשע"ח / 31.08.2018 00:35

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה בחריפות את שרפת התמונה של השר דרעי בהפגנה אמש בדרום תל אביב נגד מבקשי המקלט.

“אני מכבד את מצוקתם האמיתית תושבי דרום תל אביב, אך למעשים כאלה אין מקום בתוכנו”, אמר. “מדובר במעשה פסול של שרפת תמונתו של השר דרעי”.

נתניהו הבהיר כי הממשלה “עושה מאמצים בלתי פוסקים להוצאת המסתננים מישראל, בדרכים גלויות ועלומות כאחד”.

שר ירושלים ומורשת, זאב אלקין, הגיב על שריפת תמונותיו של שר הפנים אריה דרעי בהפגנת תושבי דרום תל אביב ותומכיהם נגד המסתננים.

״אני מגנה מכל וכל את שריפת תמונות השר דרעי בהפגנה בתל אביב”, אמר אלקין. ”דרישתם של תושבי דרום תל אביב מהממשלה לפתור את בעיית המסתננים היא דרישה צודקת.

”אפשר להבין אפילו את כעסם על הממשלה בגלל שהבעיה טרם נפתרה, למרות שבית משפט העליון לצערי כבל את ידי הממשלה והכנסת, והרחיק את הפתרון כשביטל פעמיים את החקיקה של הכנסת. אבל שום דבר לא מצדיק שריפת תמונות של איש ציבור. נחצה כאן קו אדום!”

שר התיירות יריב לוין גינה: “ראש הממשלה ושר הפנים עושים כל מאמץ על מנת לפתור את בעיית המסתננים, והמחאה המופנית כלפי השר דרעי אינה מקובלת, אינה לגיטימית וראויה לכל גינוי. האחריות למצב מוטלת על כתפי בג״ץ אשר פעם אחר פעם מטרפד כל ניסיון חקיקה אשר יביא לפתרון הסוגיה”.

סגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן: “הזדעזעתי ממקרה שריפת תמונת ידידי שר הפנים הרב אריה דרעי. זוהי חציית קו אדום של ויכוח לגיטימי שמבטאת הסתה פרועה ומסוכנת, שאסור להשלים עימה כלפי שר מכהן, נציג ציבור וכל אדם אחר. אני מגנה את המעשה הפסול וקורא למשטרה למצות את הדין עם מבצעיו”.

סגן השר איציק כהן מש”ס שיגר הערב מכתב לראש הממשלה וליועמ״ש לממשלה: “הערב נחצה קו אדום ומסוכן נגד שר בישראל, כאשר קבוצת מפגינים בתל אביב שרפה את תמונתו של שר הפנים הרב אריה דרעי באקט של הסתה חמור ומקומם.

“כזכור, מעשים דומים הובילו בעבר לאלימות קיצונית ומסוכנת. אני קורא לכם שלא לעבור לסדר היום על המעשה החמור ולטפל בכל חומרת הדין במסיתים. אסור לשתוק על פעולות מסוג זה!”

כהן הוסיף: “דרעי הוביל בממשלה את הקו הבלתי מתפשר להחזרת המסתננים לארצותיהם ואף גרש אלפים רבים עד כה במסגרת המשפטית שהותרה לו, ומזעזע להיווכח כיצד מעוותים את המציאות ואת האמת בדרום תל אביב. אותם בריונים שדחו את מתווה ראש הממשלה ושר הפנים הרב דרעי לפתרון בעיית המסתננים בדרום ת״א וגרמו לדחייתו, מפגינים הערב נגד שר הפנים ושורפים את תמונתו”.

סגן השר דרש:”להורות על פתיחת חקירה פלילית על הסתה לאלימות נגד שר בכיר בישראל, ויפה שעה אחת קודם”.

גם ח”כ ינון אזולאי שיגר מכתב ליועמ”ש אביחי מנדלבליט ולשר לביטחון הפנים גלעד ארדן בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד המפגינים בדרום תל אביב.

“חופש הביטוי אינו יכול לסבול קריאות לרצח בכלל וכנגד שר בממשלה בפרט, וחומרת המעשה מחייבת התערבות מצד גורמי אכיפת החוק”, אמר אזולאי. “נוכח האיום המופנה כלפי שר הפנים אבקש כי השר ארדן יציב אבטחה לשר הפנים עד לבירור העניין והסרת האיום כלפיו”.

ח”כ מיכאל מלכיאלי: “הערב נחצה קו אדום מסוכן, שעלול לגרום למדרון חלקלק. אני דורש משרת המשפטים איילת שקד להורות על פתיחת חקירה בחשד להסתה חמורה כנגד שר הפנים. במקביל, קורא לכל המפלגות מכל הקשת הפוליטית ולפעילים שדואגים תדיר למסתננים, לגנות ולהוקיע זאת”.

יו”ר סיעת ש”ס בכנסת, ח”כ יואב בן צור: “קומץ של בריונים רשעים מעז לשחזר את האלימות שקדמה לרצח רבין, כאשר הפעם ההסתה האלימה היא נגד השר דרעי, מי שפעל רבות בסוגיית המסתננים, גם כאשר הושמעה נגדו ביקורת ציבורית קשה”.

הוא הוסיף: “אני קורא לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, להנחות את משטרת ישראל להגביר אכיפה ולמצות את הדין עם הפורעים. ההיסטוריה רצופה במקרי רצח שהחלו בשריפת תמונות, ואף מצוקה לא מצדיקה ולא תצדיק שפל כזה”.

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין: ״שריפת תמונתו של השר אריה דרעי היא חציית גבולות המחאה ומזעזעת בכל קנה מידה.

“לתושבים בדרום תל אביב וגם לאלה שהגיעו מרחבי הארץ ביוזמת ארגונים שונים כדי ‘לסייע’ להם, מותר להלין על הפגיעה בהם לטעמם, על אי מימוש הבטחות ולהוציא תסכול וכעס – על הממשלה, על השרים ועל כל מי שהם רוצים.

“גבולות חופש הביטוי רחבים מספיק בכדי למצוא דרך ראויה הרבה יותר מאשר שריפת תמונה, להביע את הזעם הזה. עצוב מאוד שהתושבים מאפשרים לארגונים שמתמחים בהפצת שנאה ופילוג להסיט את האש תרתי משמע מהבעיה עצמה להבערת תמונתו של שר הפנים.

“בחודש הסליחות וכשחגי ישראל בפתח, אני קוראת לחברי וחברותי בכנסת ובממשלה להיות הראשונים למנוע הסתה – ויש לנו הרבה לאן להשתפר, ובודאי לגנות מקרים כאלה”.

יו”ר ש”ס בתל אביב, נתן אלנתן, הגיב: “שפי פז וחבריה ממשיכים במעשי הפרובוקציה שלהם אבל הפעם חצו קו אדום. המעשים שנעשו הערב הינם הסתה חמורה שבגינה נרצח כאן בעבר כבר ראש ממשלה. אני קורא למפכ”ל המשטרה לפתוח בחקירה בגין ההסתה החמורה”.

מטה המאבק ‘עוטף תחנה מרכזית’ הגיב לביקורת שנמתחה על ההפגנה בדרום תל אביב, בה העלו מפגינים באש את תמונתו של השר אריה דרעי.

“איש לא קרא לפגוע בשר דרעי, וטוב היה אם שלוחיו היו מפסיקים להתבכיין. מה שאנחנו עוברים בשנים האחרונות מגמד את המיצג האמנותי שקיימנו היום במחאה על אוזלת ידו של משרד הפנים.

“ביום שרשות ההגירה תחזור לעבוד כרשות הגירה ונראה את המסתננים מאפריקה וממזרח אירופה נמוגים מהרחובות שלנו, נשקול להתנצל. עד אז אנחנו עומדים בגאווה מאחורי המחאה שלנו ותובעים צדק לשכונות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות