מפגינים נגד המסתננים בדרום תל אביב שרפו תמונות של אריה דרעי

מאות מתושבי דרום תל אביב ותומכיהם הפגינו בשכונת לוינסקי נגד המסתננים • במהלך ההפגנה העלו באש את תמונתו של שר הפנים - אותו הם מאשימים במדיניות כושלת
אריה ריבקינד
כ' אלול התשע"ח / 30.08.2018 23:06

מאות בני אדם הפגינו הערב (חמישי) בדרום תל אביב במחאה נגד המסתננים.

במהלך האירוע תועדו כמה מפגינים כשהם שורפים, בצעד חסר תקדים, את תמונתו של שר הפנים אריה דרעי, אותו הם מאשימים במדיניות כושלת. לאחר שריפת תמונותיו של שר הפנים, העלו המפגינים באש גם את דגל אריתראה.

גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’, שהגיע להפגנה – סולק מהמקום בצעקות על ידי המפגינים.

המפגינים, שכללו את תושבי דרום תל אביב ותומכיהם, הפגינו ברחוב לוינסקי וקראו לגרש את הזרים שהגיעו מאריתריאה וסודן. הם קראו בין היתר: “לא פליט ולא מסכן, רק פולש ומסתנן”.

שפי פז, ממובילת המאבק לגירוש המסתננים מישראל קראה: ”כל מי שראה את הכנופיות שועטות ברחובות כצבא מיומן, חמושות בסלעים ומקלות וגרזינים וסכינים, כל מי שראה אותם חובטים זה בזה בחמת רצח ומדממים על המדרכות, ועדיין חושב שמקומם של המסתננים כאן, הוא מטורף, אנטי ציוני, פוליטיקאי טיפש או אידיוט שימושי בשכר.

היא המשיכה: “אז עכשיו הגיע הזמן לדבר גלוי ובלי תקינות פוליטית. אנחנו לא רוצים אתכם פה, אריתראים, סודנים, הודים, גיאורגים, מולדבים, אוקראינים, קולומביאנים, נפאלים, פיליפינים, וכל האחרים שנכנסו לישראל שלא כחוק או שנשארו בה שלא כחוק”.

פז פנתה אל ראש הממשלה: ”כשאתה רוצה, נתניהו, אתה יכול. אבל אתה צריך לרצות מאוד. כמו בימים שהעזת ובצעד אמיץ בנית את הגדר. עכשיו זה המאני טיים או נקודת האל-חזור, והבחירה היא שלך. תמצא את הדרך. תתחכם. תחשוב מחוץ לקופסה. תפתח מחדש את מתקן חולות. תשים סוף לסכסוך העבודה ברשות ההגירה. תאכוף את חוק הפיקדון.

”תחזיר את כוח ההרתעה למשטרה. תיסע לאסמרה ותוריד את אפוורקי על הברכיים. תפעיל רכבת אווירית לגיאורגיה ולאוקראינה. תלמד מהאו״ם ותחזיר את הדרפורים לסודן. תתקן תקנות לשעת חירום. תעצור חסרי מעמד על כל עבירה. תגזור עונשים כבדים על כל מי שייתפס ללא אשרת שהייה בתוקף. העיקר שתקיים את ההבטחה שנתת לסופי לפני שנה בדיוק במטבח ביתה: תחזיר את השכונות לאזרחי ישראל”.

מטה המאבק ‘עוטף תחנה מרכזית’ הגיב לביקורת שנמתחה על ההפגנה בדרום תל אביב, בה העלו מפגינים באש את תמונתו של השר אריה דרעי.

“איש לא קרא לפגוע בשר דרעי, וטוב היה אם שלוחיו היו מפסיקים להתבכיין. מה שאנחנו עוברים בשנים האחרונות מגמד את המיצג האמנותי שקיימנו היום במחאה על אוזלת ידו של משרד הפנים.

“ביום שרשות ההגירה תחזור לעבוד כרשות הגירה ונראה את המסתננים מאפריקה וממזרח אירופה נמוגים מהרחובות שלנו, נשקול להתנצל. עד אז אנחנו עומדים בגאווה מאחורי המחאה שלנו ותובעים צדק לשכונות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא להאמין
    31/08/2018 07:16
    נתי
  1. במקום להאשים את הדיקטטורים שופטי הבג״ץ שהם האשמים האמיתיים שכבלו את ידיו של שר הפנים לפעול בדרום תל אביב, מאשימים את דרעי הקורבן הנרדף של אותה דיקטטורה.
    צריכים לזכור שדרעי נשפט ונכלא על ידי שופטי ערכאות שלא על פי דין תורה בסיוע עד שקרן.