פרוש לגפני: רבנים אישרו לנו להריץ את שרוליק בעיר אלעד

פרוש בלחץ על 'דגל': אחרי שחלפו 48 שעות מאז שיגר מכתב ליו"ר דגל התורה - מודיע יו"ר שלומי אמונים: לפי הוראת רבותינו, ישראל פרוש רשאי להתמודד לראשות אלעד בבחירות הקרובות • "אם יש לכם טענות על המהלך, אנחנו חוזרים ומבהירים שנתייצב מיד לכל בי"ד מוסכם"
שרי רוט
י"ט אלול התשע"ח / 30.08.2018 20:23

סגן השר מאיר פרוש שיגר הערב (חמישי) מכתב נוסף ליו”ר תנועת ‘דגל התורה’, ח”כ משה גפני, במטרה לגרום לו להגיע להכרעה.

ב’שלומי אמונים’ מסבירים, כי המכתב שוגר, מאחר שחלפו  48 שעות מאז שיגר יו”ר ‘שלומי אמונים’ את מכתבו הקודם ליו”ר ‘דגל – ללא שהתקבלה כל תגובה ממשה גפני.

בשלב זה פונה מאיר פרוש, במה שנראה כהתראה אחרונה, מבהיר כי לאחר בירור הלכתי פנימי שערך עם מורי הוראה, הרי שסיעתו רשאית להתמודד לראשות העיר אלעד ולהריץ את ישראל פרוש – ודורש להתייצב בבורות או בבית דין מוסכם.

וכך כתב:

כבוד
הרב משה גפני הי”ו
יו”ר דגל התורה ויו”ר ועדת הכספים

שלום וברכה

לאחר דין ודברים בינינו בכתובים ובעל פה במהלך החצי שנה האחרונה בנוגע להסכם שנחתם בינינו בחודש תשרי תשע”ד, ועל כך שלדעתנו – לאחר ששובש ההסכם בבית שמש – אנחנו רשאים להתמודד לקדנציה נוספת לראשות העיר אלעד.

בחודשים האחרונים ניסינו להגיע להבנות ולסיכומים בדבר המשך כהונתו של ר’ ישראל פרוש לראשות העיר אלעד בהסכמה לקדנציה הבאה, הדברים לובנו ואף הגיע לטיוטות וסיכומים בין הצדדים בהכוונת הגאון הרב סילמן שליט”א, אך לצערנו ברגע האחרון נעצר התהליך.

אין ספק שמהלך מסוג – לו היה מתקיים –  היה מאפשר המשך של שקט ושלווה בעיר ומונע פילוגים ומחלוקות רח”ל.

לצערנו עד לרגע זה לא נעניתם להצעתנו!!!

לאור זאת הנני להודיעך שלאחר בירור הלכתי פנימי שערכנו עם מורי הוראה, הרי שאנחנו רשאים להתמודד לראשות העיר אלעד בבחירות הקרובות ונציגנו יהיה ר’ ישראל פרוש.

ככל ויש לכם טענות על המהלך, אנחנו חוזרים ומבהירים בפעם המי יודע כמה! שנתייצב במיידי לכל הרכב של בית דין מוסכם או דיון בפני בוררות וזבל”א.

נ.ב. חשוב לנו להזכיר שקיום הסכמים הינו תנאי חשוב ויסודי בהתנהלותנו, וכמובן ננהג כך גם במקרה הנוכחי אם יתברר אחרת מהנ”ל, בבוררות בינינו.

מכתבו של יו”ר ‘שלומי אמונים’ מגיע לאחר שלא חלה כל התקדמות במו”מ בין הצדדים, בשל התמהמהות בלתי ברורה של יו”ר ‘דגל’ – שמסרב לאשר סופית את שם המועמד של דגל וש”ס.

כפי שדווח בחרדים 10, נפגש יוסי שטרית עם בדיין הגר”י סילמן, אך רגע לפני שהפך למועמד בפועל הביעה סלבודקא, לה כמה עשרות משפחות באלעד – התנגדות למינוי.

• עוד בנושא: פרוש מאיים על גפני: בוררות מיד – או ששרוליק רץ שוב לבד באלעד

• עוד בנושא:‘דגל’ נכנעה ל’שלומי אמונים’: “נסכים לדון בבוררות” על בית שמש

בהמשך נפגש גם סגן ראש העיר ירושלים יצחק פינדרוס עם הגר”י  סילמן, כדי לדון בהתאמתו לתפקריד . בסלבודקא טרם אישרו את מועמדותו אך גם לא הביעו התנגדות משמעותית. מי שתוקע כרגע את התקדמות המהלך הוא גפני, שמסרב להחליט ולהכריע.

גורם בכיר המעורה בפרטי הפרשה אומר לחרדים 10 הערב: “קודם כל, גפני מותש מאירועי הימים האחרונים. הוא לא רגיל שלא הוא שמכריע ומנווט באופן משמעותי, וחש שהעניינים יצאו מכלל שליטה שלו.

“בנוסף, צריך לזכור שברשב”ם ‘הכניסו לתמונה’, ובכבוד רב, את אויבו משכבר הימים -יעקב גוטרמן, ראש העיר מודיעין עילית, מה שהיווה אצבע בעין עבורו. כל זה מביא אותו לתחושה של מיצוי, ולפיכך במהלך הימים האחרונים הוא נשמע עייף, ומדבר אפילו על אופציה של פרישה.

“יתכן שאם היה שם אקדח מעשן על השולחן ברשב”ם – הדחת גוטרמן מראשות מודיעין עילית, כתנאי להישארותו במפלגה, הוא היה מנצח. אבל איש ברשב”ם לא עושה דבר וחצי דבר כדי לפייסו. מה הפלא שגפני גורר להם רגליים, ובעצם יביא להפסד דגל באלעד, וזאת אחרי שהפסידה גם את בית שמש?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פורש
    30/08/2018 21:06
    פורש
  1. איזה רבנים יש למשפחת פורש?