תאמינו? השגריר החדש של ישראל באוקראינה: רב חובש כיפה שחורה

הרב יואל ליאון נכנס שלשום רשמית לתפקידו, כממונה מטעם משרד החוץ הישראלי על שגרירות ישראל באוקראינה • הוא נושא איתו תעודה רשמית של רב, כתלמיד חכם שלמד בישיבות קדושות
אבי כץ
י"ט אלול התשע"ח / 30.08.2018 15:54

מי היה מאמין: באוקראינה, המדינה בה נשפך דם יהודים במשך מאות שנים, החל לכהן בימים אלו שגריר ישראלי חדש, חובש כיפה שחורה, שהוא גם בעל תואר רב.

הרב יואל ליאון נכנס שלשום רשמית לתפקידו, כממונה מטעם משרד החוץ הישראלי – ובכך הצליח לעשות את מה שעד לפני שנות דור היה בלתי ייאמן.

ליאון הוא רב מוסמך, הנושא איתו תעודה רשמית של רב, תלמיד חכם, שלמד בישיבות קדושות, ובארץ קיבל הסמכה לרבנות מרבה של העיר חולון, הגאון רבי יוחנן גוראריה.

ליאון נולד בשנת 1964 סצרפת, גדל בלוקסמבורג ועלה לארץ בשנת 1982. הוא נשוי לרבקה ואב ל-8 ילדים.

בין מאי 2017 לאוגוסט 2018 שימש ליאון כראש המטה המדיני של סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי. לפני כן שימש כשליח מיוחד של מדינת ישראל לענייני השבת הרכוש היהודי שנגזל בשואה.

בשיחה עם חרדים 10 אומר השגריר החדש: “אני מאוד נרגש. נכנס בחיל וחרדה לתפקיד חדש כנציג מדינת ישראל, עם ישראל ותורת ישראל באוקראינה. האתגר הוא כביר. יש לנו יחסים מדיניים מצוינים. אנחנו עובדים יחד בהרבה תחומים ומקדמים הרבה נושאים חשובים”.

לדבריו, “יש הערכה רבה למדינת ישראל באוקראינה. אנחנו לא מפחדים לדבר על העבר הקשה. אוקראינה של היום שונה מאוקראינה של אז, יש רצון פוליטי להלחם באנטישמיות”.

השגריר הדגיש: “זאת שליחות לא פשוטה, אבל הקדוש ברוך הוא לא מנסה שום אדם שלא יכול לעמוד בנסיון. בעזרת השם נצליח”.

גורם באוקראינה אמר לחרדים 10, כי “משרד החוץ גאה בכך שהשגריר הנבחר הוא גם ‘רב”‘.

אתמול ישב השגריר הנכנס לארוחת ערב עם העסקן החבד”י, איש ‘ישראל ביתנו’, לוי אדרעי –  איש הקשר הפועל בצמוד לשגרירות ישראל באוקראינה ושגרירות אוקראינה בישראל בכל הקשור לארגונים היהודיים, שלוחי חב”ד והאירועים באומן.

אתמול אצל סגן שר החוץ האוקראיני מקבל את האישור הרשמי:

לוי אדרעי, הרב יואל ליאון
השגריר בעליה לתורה. באדיבות המצלם

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב יואל ליאון איש תורה ועבודה ותורה עם דרך ארץ
    31/08/2018 12:49
    דל גאה
  1. הרב יואל ליאון חובש כיפה סרוגה שחורה . היה תלמידו של הגר”מ בוצקו זצ”ל משרידי דור דעה של ממשיכי תורה עם דרך ארץ. זכה לקיים מצוות עשה דאורייתא ששקולה כנגד כל התורה כולה של יושב ארץ ישראל ב קיבוץ הדתי שדה אליהו את מסירות הנפש שלו לתשועתל ישראל מיד צר עשה במסגרת גרעין הנח”ל של בני עקיבא . זכה וילדיו ממשיכים את דרך הקודש כפי שנמסרה לנו ע”י מצוקי ארץ מרן הראי”ה קוק זצ”ל וראש גולת אשכנז הרש”ר הירש זצ”ל וכולם אומרים הלל שלם בברכה על גאולתנו ופדות נפשנו ביום העצמאות של מדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתנו . נכון הוא למד בישיבה קדושה בה לא נהוג לזרוק סטנדרים בזמן אלול , לשפוך לבן על ראשי ישיבות אבל הכתבת החשובה צודקת מדובר בתלמיד חכם ירא שמיים .