“ה’דיל’ המסואב”: ‘הגרי”ד גרוסמן נכח רק ב-11 דיונים בעשור. למה מתעקש להיבחר?’ • חשיפה

'התנועה להגינות שלטונית' יוצאת נגד ה'דיל' שנסגר בין הבית היהודי והמפלגות החרדיות לקראת בחירות מועצת הרבנות: "יצרו 'דיל' מושחת המנציח מועצת רבנות שאיננה מתפקדת" • טוענים: "הרב גרוסמן נכח רק ב-6 דיוני מועצת מתוך 37, אבל הוא בתוך הדיל ותופס מקום של רב שיכל לתרום" • על הטענות שאסור להדיח רב מכהן מתפקידו: "טיעון נפסד זה נשמע דווקא מפיהם של מי אשר הדיחו רבנים ותיקים ופעילים כדי לפנות כיסא למענם"
יוסף גרינבוים
י"ט אלול התשע"ח / 30.08.2018 14:35

התנועה להגינות שלטונית’ נגד ה’דיל’ במועצת הרבנות הראשית: בשבוע שעבר נועד נציג הבית היהודי עם נציגי המפלגות החרדיות וסגר עמם ‘דיל’, לפיו חברי מועצת הרבנות הראשית המכהנים יהיו מועמדי הבית היהודי, ש”ס ויהדות התורה בבחירות הקרובות למועצת הרבנות הראשית, שיתקיימו בשבוע שבר – כ”ה אלול.

רשימת הרבנים ב’דיל’ כוללת את רבה של צפת – הרב שמואל אליהו, ראש ישיבת מרכז הרב – הרב יעקב שפירא, רב העיר קרית אונו – הרב רצון ערוסי, יו”ר ועד רבני זק”א – הרב יעקב רוז’ה, רב העיר גבעתיים – הרב יוסף גליקסברג, רב העיר מבשרת ציון – הרב שמעון אליטוב, רב העיר רעננה – הרב יצחק פרץ, רב העיר מגדל העמק – הרב יצחק דוד גרוסמן, ראש תחום נישואין ברבנות – הרב יצחק רלב”ג.

רב העיר נשר – הרב יצחק לוי, יהיה, לפי הדיל, המועמד המועדף להחליף את הרב אברהם יוסף, שפרש בגלל הסדר הטיעון שחתם.

אם הדיל יצליח, אותם חברי מועצת הרבנות יסגרו לפחות שלוש קדנציות רצופות. כל קדנציה היא של חמש שנים.

עו”ד מרדכי אייזנברג, יו”ר ‘התנועה להגינות שלטונית’,  אומר בפניה לחברי האסיפה הבוחרת: “לקראת הבחירות למועצת הרבנות חברו רבנים ועסקנים ויצרו ‘דיל’ מושחת, המעוות את מטרת הבחירות ומנציח מצב קיים של מועצת רבנות שאיננה מתפקדת”.

לדבריו, “הגדילו עשות ומונעים באופנים שונים מרבנים ראויים להגיש מועמדותם. המדובר בשוד הבחירות, בעוד 150 בוחרי האסיפה הבוחרת סבורים שמדובר אכן בבחירות, שמטו להם את השטיח מתחת רגליהם בשיטות נלוזות”.

יו”ר ‘התנועה להגינות שלטונית’ יצא, בין היתר, נגד בחירתו מחדש של הגרי”ד גרוסמן – שלדבריו, נעדר מרוב מכריע של ישיבות המועצה. “למשל הדיל שמכתיב בחירה מחודשת ברב יצחק דוד גרוסמן, אשר נכח רק ב-6 דיוני מועצת מתוך 37. כך גם בקדנציה הקודמת נכח ב-5 דיונים מתוך 32”.

לפי הנתונים, “במצטבר בעשור האחרון נכח הרב גרוסמן בדיונים 11 פעמים. אבל הוא בתוך הדיל ותופס מקומו של רב שיכל לתרום לקדם את מטרותיה של מועצת הרבנות הראשית”.

מועצת הרבנות הראשית

 

ממסמכים שהגיעו לידי חרדים 10 עולה, כי לפני יותר משנה פנה עו”ד אייזנברג במכתב אל הגרי”ד גרוסמן ועימת אותו עם הנתונים המביכים.   “יש בכך משום מעילה באמון הציבור והונאת הגוף הבוחר אשר בחר בכם לכהונה רמה זו מתוך מתמודדים רבים לתפקיד”, כתב עו”ד אייזנברג.

הוא הוסיף וכתב: “כבודו עתיר מעש וזכויות מעבר להיותו חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל. דווקא משום כך, לכאורה, תהא זו דוגמא חיובית לטוהר הרבנות ושירותי הדת בישראל, באם יתפטר מכהונתו במועצת הרבנות למען רב נכבד אחר אשר יוכל להקדיש עיתותיו במיצוי הנדרש בתפקיד נכבד זה”.

בתגובה השיב הגרי”ד גרוסמן: “אדם צריך להודות על האמת והאמת שהצדק עמכם”.

רבה של מגדל העמק הוסיף: “האמת היא שמשום מה יצא הרבה פעמים שבדיוק בזמן ישיבת מועצת הרבנות מזכים אותו מלמעלה במקרים של פיקוח נפש ממש.  עם כל זה, אשתדל לעשות מאמץ להשתתף פיזית כמה שיותר”.

למרות זאת, לפי הנתונים הגרי”ד השתתף מאז ששיגר את תשובתו בישיבה אחת בלבד.

מועצת הרבנות הראשית

מועצת הרבנות הראשית

 חילופי המכתבים בין עו”ד אייזנברג לרב גרוסמן

עו”ד אייזנברג הוסיף: “שערוריה נוספת היא הכללתו של הרב יצחק לוי, רב העיר נשר ב’דיל’ המושחת, משום רצונו של הראש”ל בקידום תלמידו הצעיר שלו כהונה בת כשנה”.

יו”ר ‘התנועה להגינות שלטונית’ התייחס גם לטענת “תומכי ה’דיל’ המסואב”, כלשונו, כי אסור להדיח רב מכהן מתפקידו. “הם משתמשים בטענה מרגשת מתוך ארסנל המורים דין שלא כהלכה”, אומר עו”ד אייזנברג – ומשיב: כאשר רב נבחר על פי חוק, לתקופה קצובה, על דעת כן נבחר ואין זו הדחה!”

הוא הוסיף: “בבחירות למועצת בשנת 2008, הדיחו חברי המועצת דהיום – רוז׳ה, גרוסמן, שפירא ואליטוב – את הרבנים שמחה הכהן קוק, משה ראוכברגר, שלמה בן שמעון ועזריה בסיס”.

אייזנברג

עו”ד מרדכי אייזנברג. באדיבות המצלם

לדבריו, “טיעון נפסד זה נשמע דווקא מפיו של מי אשר הדיח רבנים ותיקים ופעילים כדי לפנות כיסא למענו במועצת. האם פסו אמונים בקרב הארץ?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות