גנבו 14 מיליון דולר: שבעה ממונסי ומונרו יועמדו לדין

שבעה מתושבי מונסי וקרית יואל נעצרו בפשיטת ה-FBI, ומואשמים כי גנבו 14 מיליון דולר שיועדו לילדי בתי ספר משכבות מצוקה • "ההונאה היתה חצופה במיוחד, משום שהחשודים ביקשו מימון טכנולוגי לבי"ס חסידיים, שבהם נאסר על התלמידים לעשות שימוש באינטרנט ומחשב
נתן פרל
י"ט אלול התשע"ח / 29.08.2018 23:02

שבעה תושבי מונסי וקרית יואל שבמדינת ניו יורק נעצרו הבוקר (רביעי) על ידי בלשי ה-FBI, והואשמו בגניבה של 14 מיליון דולר מתוכנית ממשלתית של מימון טכנולוגי, המסבסדת, בין היתר, מחשבים עם אינטרנט במוסדות חינוך.

על פי התביעה הפדרלית, החשודים שנעצרו הונו את המדינה כאשר שיקרו כי הם משרתים כ’יועצים עצמאיים’ ו’ספקים’ בתחום של שירותי תקשורת לתלמידי בתי ספר דתיים פרטיים ברחבי מחוז רוקלנד.

במסגרת התוכנית הממשלתית, המכונה E-rate, מממן הממשל כ-90 אחוזים מעלויות המחשוב, הרשת וההתקנה, ולשם כך הועברו 14 מיליון דולר במשך השנים 2010-2016, למרות שלפי החוקרים השירותים מעולם לא סופקו לבתי הספר.

לפי החוקרים, באחד המקרים הוזמן ציוד של שיחות ועידה בשווי יותר מחצי מיליון דולר, עבור מעונות יום בהם לומדים פעוטות  בני שנתיים עד ארבע שנים. לפי ה-FBI, ברור כי הזמנת הציוד “לא שירתה שום מטרה אמיתית לאוכלוסיית התלמידים במעונות”.

האף-בי-איי טען בהודעה שמסר, כי “ההונאה היתה חצופה במיוחד, משום שהחשודים ביקשו מימון טכנולוגי לבתי ספר חסידיים, שבהם נאסר על התלמידים לעשות שימוש באינטרנט, מחשבים או כל סוג אחר של טכנולוגיה”.

בכיר ב-FBI אמר: “החשודים בחקירה זו השתמשו לכאורה במימון מתוכנית שנועדה לתת לבתי ספר מקופחים גישה לאינטרנט – כדי לפנק את חשבונות הבנק שלהם”. לדבריו, “כדי להוסיף עלבון על הפגיעה, אנשי בית הספר, שרואים את המאבק היומיומי אפילו למצוא כסף עבור עפרונות ונייר, היו מעורבים לכאורה בהונאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות