נתניהו: “מי שמאיים עלינו בכלייה, מעמיד עצמו בסכנה, וגם לא יצליח”

ראש הממשלה התייחס במהלך טקס בקריה למחקר גרעיני לניסיונות ההתבססות האירנית בסוריה והדגיש כי ישראל לא תאפשר זאת: "שום הסכם בין סוריה ואיראן לא ירתיע אותנו"
נתן פרל
י"ח אלול התשע"ח / 29.08.2018 19:40

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי),  בנאומו בטקס קריאת קריית המחקר הגרעינית על שמו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ז”ל, שישראל תמשיך לפעול במישור הצבאי והמדיני על מנת למנוע את התבססות הכוחות האיראניים בסוריה.

“לא נרפה מיעד זה, כשם שלא הרפינו מן המאמץ להביא לביטולו של הסכם הגרעין הרע עם איראן”, הבטיח נתניהו.

נתניהו התייחס לאיום מצפון: “אויבינו יודעים היטב מה ישראל מסוגלת לעשות, הם מכירים את המדיניות שלנו. מי שמנסה לפגוע בנו – אנו פוגעים בו”.

נתניהו הוסיף: “אינני מפריח סיסמאות באוויר, אני מתאר מדיניות עקבית, ברורה ונחושה. זו המדיניות שלנו. היא מגובה בהיערכות מתאימה, בהצטיידות, במוכנות, ובשעת הצורך בפקודות מתאימות”.

נתניהו הדגיש שימשיך להפעיל לחץ על המשטר האיראני. “רק אתמול ראינו את פירות הלחץ הזה בדבריו של נשיא איראן, שאמר שרבים בעם האיראני איבדו אמון בעתידה ובעוצמתה של איראן בגלל הסנקציות הכלכליות המתחדשות.

“במישור הצבאי, צה”ל יוסיף לפעול במלוא הנחישות ובמלוא העוצמה נגד ניסיונותיה של איראן להציב כוחות ומערכות נשק מתקדמות בסוריה, ושום הסכם בין סוריה ואיראן לא ירתיע אותנו, וגם שום איום לא ירתיע אותנו. מי שמאיים עלינו בכלייה, מעמיד עצמו בסכנה דומה, ובכל מקרה הוא לא ישיג את מטרתו”.

ראש הממשלה התייחס באירוע לפועלו של פרס: “שמעון חתר לשלום, אבל הוא ידע ששלום אמת יכול להיות מושג רק אם ידנו תאחז בחוזקה בנשק המגן. במזרח התיכון, ובחלקים רבים של העולם, יש אמת פשוטה: אין מקום לחלשים. החלשים קורסים, נטבחים, נמחקים מן ההיסטוריה, והחזקים, לטוב או לרע, הם אלה ששורדים. את החזקים מכבדים, עם החזקים כורתים בריתות, ובסופו של דבר עם החזקים עושים שלום”.

הוא רמז גם ליחסים עם מדינות ערב: “התהליך הזה, של נורמליזציה של מדינות מרכזיות בעולם הערבי עם מדינת ישראל החזקה, מתרחש לנגד עינינו במימדים שאי אפשר היה לדמיין אותם לפני שנים אחדות. תהליך שטומן בחובו תקווה, בסופו של דבר, להשלמת מעגל השלום. אבל אי אפשר להתכחש לעובדה שנשארו אויבים רבים, במרחב הזה ומעבר לו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות