הדרך לליבו של גפני עוברת דרך פגישה עם האויב מהעיר האדומה

יו"ר ש"ס נפגש עם ראש העיר חיפה לדיון על ה"אפשרות שתנועת ש"ס תתמוך ביהב לראשות העיר" • מה מסתתר מאחורי המהלך והאם הוא קובר את ה'דיל' של ש"ס עם מוישה גפני, אויבו המר של יהב? • בכיר ב'דגל': "נפגשו אחרי אין ספור הפצרות של ראש העיר - ודרעי לא התחייב לו דבר"
י"ח אלול התשע"ח / 29.08.2018 14:30

1.

הודעת הדוברות של ש”ס הייתה שבלונית: “יו”ר ש”ס אריה דרעי נפגש היום בלשכתו בירושלים עם ראש עיריית חיפה, יונה יהב. במהלך הפגישה נידונו עניינים מוניציפאליים הנוגעים לבחירות הקרובות בחיפה ולאפשרות שתנועת ש”ס תתמוך ביהב לראשות העיר”.

לכאורה, הלך לבית עולמו ה’דיל’ בין אריה דרעי למוישה גפני, המבשלים מזה זמן הסכם שלום כולל בין המפלגות, מאחר ויו”ר דגל התורה הוא האויב הגדול של יונה יהב, ומי שנלחם בכל כוחו נגד בחירה מחודשת שלו.

אלא שזה יותר מסובך ממה שזה נראה.

חודשים ארוכים מדברים על אפשרות של פגישה בין ראש עיריית חיפה ליו”ר ש”ס. העיתוי לפגישה שהתקיימה הבוקר, הוא לא ממש מקרי והוא קשור להתרחשויות מאחורי הקלעים, הקשורות בעיר אלעד. לכן, אל תתפלאו אם התמונה הבאה תהיה של דרעי בפגישה עם ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן – עוד ‘סדין אדום’, מבחינת גפני.

נתחיל בזה שימים לא קלים עוברים על יו”ר ועדת הכספים (ולא בגלל קלטות המתפרסמות מעת לעת). מי שהיה הקברניט של המפלגה, לפחות למראית עין, מוצא עצמו כיום מנוהל בידי מי שלא ממש משכילים להעניק לו את הכבוד המגיע לו, כיו”ר המפלגה.

המצב הזה גורם לגפני לשחרר אמירות, פה ושם, מהן ניתן להסיק שנמאס לו, שיש מצב לפיו יפרוש מהחיים הפוליטיים. בינתיים, לא שמעתם אי-מי בסביבת גדולי ישראל מתחנן אליו להישאר.

האם זה יקרה? אם הם יפעלו בשכל, אזי כן. בינתיים, למרות שאיש אינו רוצה בפרישתו, והכול מבינים את הנזק שייגרם לתנועה (מקלב פקיד מעולה, איש ציבור נחמד ואיש עשייה נדיר, אבל ממש לא עשוי מחומרים של מנהיג מפלגה) – אין איש שמתעשת.

2.

אם לכל אורך הדרך נראה היה שגפני משדר על אותו גל של הבית ברחוב רשב”ם, בכל הנוגע לערים בית שמש ואלעד, הרי שבימים האחרונים גרירת הרגליים שלו מטרידה את מנוחתם של כמה עסקנים ב’דגל’.

לכאורה, אין שום סיבה שבעולם שלא ‘לתפוס את פינדרוס באוזניו’, כפי שנכתב כאן ב’חרדים 10′, להעלות אותו אל בית הגר”ח קניבסקי, ולברך על המוגמר. אחרי ברכת ‘בו”ה’ של הגר”ח יהיה קשה למישהו להתנגד, ואפילו בורר שיכנס לתמונה – אם יכנס – ימצא עצמו מסונדל.

מבחינת הדיין הגר”י סילמן, שנפגש עם יצחק פינדרוס לפני מספר ימים, יש את ‘ברכת הדרך’ למהלך הזה. אז נכון שבסלבודקה עדיין נרשמת התנגדות, אבל גם הם לא יוכלו להתנגד למי שהתברך אצל הגר”ח. והתנגדות מצד המועמד עצמו – יצחק פינדרוס? ובכן, כנראה שטרם נולד האיש שיתנגד לבקשה מפורשת של הגר”ח קניבסקי.

3.

איפה זה תקוע? אצל גפני.

גפני מוצא עצמו מתחבט, נוסע להתייעץ עם ראשי ישיבות (נכבדים ביותר, מקושרים מאוד), ובעצם משאיר את ש”ס עם האופציה שרוליק פרוש ממשיך להיות המועמד באלעד.

אם תשאלו אותי, הטקטיקה של דרעי פשוטה. אין לכך שום אישור רשמי מצד שום גורם בש”ס, אבל ההיגיון אומר שהדרך לליבו של גפני עוברת באמצעות ‘מסע הסברה’, צבעוני על גבי תמונה, מה יש לו להפסיד אם ינתק את הקשר עם ש”ס.

חיפה, למשל. גפני עלול למצוא את עצמו תקוע עם יונה יהב לעוד קדנציה, וזה מבחינתו תרחיש בלהות. מודיעין עילית, למשל. גפני עוד עלול למצוא את עצמו מול ציר חדש דרעי-גוטרמן-רשב”ם, ציר שהוא עוד חלום בלהות, מבחינתו.

האם גפני יבין את הרמז? ימים יגידו.

 4. 

בכיר ב’דגל’ לחרדים 10 על הפגישה: אריה דרעי נפגש עם יונה יהב אחרי אין ספור בקשות והפצרות של ראש העיר, ולא התחייב לו דבר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות