הברסלבים בביתר ממורמרים: ראש העיר משלנו, אבל אין מי שמטפל בנו

חסידות ברסלב בביתר היא מהחסידויות הגדולות בעיר, אבל החסידים טוענים: אין לנו נציג שנותן מענה • אחרי 'כנס אחדות', הוצע לרובינשטיין לעמוד בראש 'איגוד' כלל החסידים - אך הוא סירב • בתגובה - יו"ר האיגוד קורא לו לבוא לדין תורה
אריה ריבקינד
י"ח אלול התשע"ח / 29.08.2018 12:57

לפני מספר שבועות התכנסו עשרות מחסידי ברסלב בעיר ביתר עלית, לקראת הבחירות המוניציפאליות, לכינוס שהוגדר ‘כינוס אחדות’.

במהלך הכינוס קראו העסקנים לאחדות ולשלום, מתוך מטרה  לפתוח בעידן חדש שיתן מענה לצרכי הקהילה בעיר, והתמקדו במצוקה הקיומית אותה חווים חסידי ברסלב בעיר – בהיעדר מה שכינו “מענה רשמי בעירייה לבעיות הציבור בכלל ובפרט”.

לטענת המתכנסים, חסידות ברסלב היא מהחסידויות הגדולות בעיר, וצרכי הקהילה אינם נופלים מצרכי הקהילות הגדולות האחרות – שלהם יש נציג המקדם ומפתח את המוסדות, ומעניק מענה לכלל החסידים.

“בראש העיר עומד מאיר רובינשטיין, מחשובי חסידי ברסלב וממקימי ברסלב בעיר ביתר, ראש עיר נהדר שעושה מלאכתו נאמנה, אך תפקידו של ראש עיר לתת מענה לכלל תושבי העיר, וראש העיר הנכבד עסוק למעלה מראשו בטיפול בבעיותיה הכלליות של העיר – ומכיוון שכך אינו פנוי לטפל בעניינים השונים של מוסדות ברסלב, ובמתן מענה אישי לחסידי ברסלב”, אמרו המשתתפים.

‘כינוס האחדות’ התקיים לאחר תלונות מצד חסידי ברסלב בביתר, על המצוקה הקיומית – כשאין נציג ציבור זמין אליו ניתן לפנות.

לאחר הכינוס התקיימה אסיפה נוספת, בה הוחלט ברוב קולות על הקמת גוף על-פוליטי – ‘איגוד כלל חסידי ברסלב בביתר עלית’ –  שיאגד את כלל החסידים בעיר, ויסייע במגוון תחומים: הקמת קופת גמילות חסדים, סיוע רפואי ועוד.

מספר ימים לאחר האירוע חתמו, בהתראה קצרה, עשרות משפחות מחסידי ברסלב על מכתב חסוי – ששוגר ליו״ר סיעת שלומי אמונים מאיר פרוש, בבקשה לבחון את הבעיה מקרוב.

במכתב, הקושר שבחים לראש העיר ולסיעת שלומי אמונים, הוצגה הקריאה לבחור נציג רשמי שייתן מענה למצוקה.

במקביל התקיימו פגישות רצופות עם מאיר רובינשטיין, בה הציעו לו נציגי האיגוד לקחת חלק בהנהלה ואף הוצע לו לשמש כנשיא האיגוד, בעוד מנהלי הקהילות הגדולות ישמשו כחברי וועד, במסגרתו יתקבלו החלטות משותפות ושקופות לטובת קידום צרכי ברסלב בעיר.

ברסלב, ביתר עלית

כנס האחדות בביתר. צילום: באדיבות המצלם

בנוסף, דובר על קיום פריימריס שיקיים האיגוד ויבחר נציג שיהיה מחוייב לציבור וכפוף לאיגוד.

רובינשטיין סירב להצעה בטענה כי כבר קיים גוף בשם איחוד, בו מתקבלים החלטות גבאי בתי הכנסת בעיר, אולם יוזמי האיגוד החדש טענו כי בשנים האחרונות לא ניתן מענה לכלל הציבור מצד מנהלי הקהילות בעיר.

לאחר דין ודברים בו לא נמצא פיתרון אמיתי, קרא יו”ר האיגוד יוסי חשין לרובינשטיין לקיים דין תורה אצל רבני ברסלב – ולפעול לפי הכרעתם.

“הנני פונה אליך בהצעה לקיים דין תורה באופן דחוף ובהול בפני הרכב של שלושה רבנים חשובים מחסידי ברסלב הרב אלעזר מרדכי קעניג שליט”א הרב ניסן דוד קיוואק שליט”א והרב נתן מימון שליט”א”, כתב חשיון במכתב לראש העיר. “אציג את טענות הציבור וגם תוכל להציג את גירסתך לעניין בתקווה שכבוד רבינו וצרכי הכלל והפרט לא ייפגעו מתפקידך הרם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תשלמו לו
    29/08/2018 18:26
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. תשלמו לו מהצד הוא יסדר על הצד הטוב ביותר