ח”כים רוצים לכנס את ועדת הגיוס – אבל דודי אמסלם מסרב להתבזות

חברים בקואליציה, חלקם מהסיעות החרדיות, פנו ליו"ר ועדת הגיוס המיוחדת וביקשו לחדש בפגרה את דיוני הוועדה כדי להכין את החוק להצבעה בקריאה שנייה ושלישית • מקורבי אמסלם הבהירו ל''כאן': הוא לא מתכוון להתבזות
אריה ריבקינד
י"ח אלול התשע"ח / 29.08.2018 10:08

ח”כים בקואליציה, בהם גם מהסיעות החרדיות, פנו ליו”ר הקואליציה, ח”כ דודי אמסלם, וביקשו שיחדש את דיוני הוועדה המיוחדת העוסקת בהכנת חוק הגיוס – כבר במהלך פגרת הכנסת.

לפי דיווח של זאב קם בכאן רשת ב’, מקורביו של אמסלם מסרו בתגובה כי הוא מתכוון לסרב.

הוועדה המיוחדת  של חוק הגיוס עצרה את דיוניה בסיום כנס הקיץ, לאחר שלא הושגה הסכמה על נוסח החוק, לקראת הצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

יותר משלושה שבועות חלפו מאז האריכו שופטי בג”ץ את תוקפו של חוק הגיוס, שהיה אמור לפקוע באמצע חודש ספטמבר –  עד תחילת חודש דצמבר, ערב חג החנוכה, אולם לפי שעה לא חלה התקדמות במגעים לאישור החוק.

כעת, הח”כים שפנו לאמסלם מבקשים לחדש את הדיונים בפגרה, ולקדם את החוק לקראת פתיחת כנס החורף.

לפי הדיווח, מקורבי אמסלם אמרו כי אין לו כוונה לכנס את הוועדה ולהתבזות – כל עוד לא הושגו הסכמות בין ליברמן לחרדים על הנוסח הסופי של החוק. רק אם וכאשר יושגו הסכמות כאלה, אמסלם יכנס שוב את הוועדה.

 כפי שנחשף אתמול בחרדים 10, בימים האחרונים שוחח יו”ר ש”ס השר אריה דרעי עם נתניהו, והבהיר לו כי ש”ס ו’דגל התורה’ אינן מעוניינות בבחירות בקרוב, וכי הסיעות מקיימות שיחות אינטנסיביות מול סגן השר יעקב ליצמן, כדי שתוסר התנגדות מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לחוק המוצע.

“תעזור לנו מול ליברמן”, ביקש דרעי מתניהו, כשכוונתו לריכוך מספר סעיפים, מה שיקל על ליצמן לרדת מהעץ.

אלא שנתניהו סירב בתוקף להתערב. ראש הממשלה ביקש מיו”ר ש”ס לפתור בעצמו את הפלונטר מול ליברמן, ולהגיע אליו עם פתרונות – במידה ואכן יהיו כאלה. אחרת, הבהיר, הולכים לבחירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות