“בגלל אינטרסים אישיים”: איחוד של כל הדתיים והחרדים בחדרה נכשל

לאחר מו"מ מתקדם: המגעים לאחדות בין הסיעות הדתיות בעיר חדרה כשלו • יו"ר תנועת ש"ס בעיר. "הציבור לא ישכח את מי שטרפד את חלום השלום והאחדות"
אריה ריבקינד
י"ח אלול התשע"ח / 28.08.2018 23:48

 הרשימות לקראת הבחירות מתחילות להיסגר: תנועת ש”ס בחדרה, הציגה לציבור חלק מרשימתה, “המביאה בשורה של אחדות אמיתית בין כלל חלקי האוכלוסייה”, כדברי ראשי הסיעה בעיר.

כך, למשל, הוצב במקום השלישי נציג קהילת עולי צרפת ד”ר יעקב בן גיגי, ונציג לצעירים החדרתיים די ג’י משה גבאי.

חודשים קודם להצגת הרשימה, התנהלו מגעים לאיחוד הרשימות הדתיות והחרדיות במועצת העיר חדרה.

במסגרת מגעי השלום, התנהל משא ומתן מתקדם לאיחוד הרשימות ש”ס – בראשות בועז ביטון, הבית היהודי – בראשות אלי בוסקילה, ויחד שבטי ישראל – בראשות בנצי נורדמן.

אלא שהמהלך לא צלח בסופו של דבר.

גורם במו”מ מספר: “היה הסכם כמעט חתום עם טיוטה ראשונית שכבר נחתמה לשלום ואחדות, שהיה מביא בשורה אמיתית לתושבי העיר, תחנת הנהגת תנועת ש”ס – המהווה את הכוח המרכזי במועצת העיר. נציג ש”ס במקום הראשון, נציג הבית היהודי במקום השני ונציג יחד שבטי ישראל במקום השלישי. לצערנו המהלך טורפד”.

יו”ר ש”ס, בועז ביטון: “הציבור ציפה לבשורת האחדות והציבור לא יסלח ולא ישכח את מי שטרפד את בשורת האחדות”.

במהלך מגעי האחדות, נוצרה אף פניה ברמה הארצית לגיבוש הסכם לריצה משותפת, אשר נוהל על ידי ח”כ יואב בן צור מש”ס, הסכם שלא הגיע לכדי מימוש, בגלל מאבקי אגו ושיקולים צרים.

בועז ביטון: ” אני מגיע לציבור בידיים נקיות ואומר: עשינו כל מה שניתן לעשות למען האחדות. אך ברגע האמת התברר לנו כי ישנם שלא חפצו באחדות מלכתחילה והעדיפו את טובתם האישית על פני האינטרס הציבורי”.

הוא הוסיף: “אם מהלך האחדות היה יוצא לדרך, היינו יכולים להיות הסיעה הגדולה ביותר במועצת העיר, עם כמות ענקית של מנדטים ולהביא הישגים אדירים לציבור”.

בתוך כך, בשבוע האחרון, הצטרף חבר מועצת העיר מסיעת יחד שבטי ישראל, בנצי נורדמן, לסיעה החדשה ‘העיר של כולנו”, בראשות ניר בן חיים.

מיד עם חתימת ההסכם עידכן  נורדמן את הרב יצחק דוד גרוסמן,  שאיחל לו הצלחה רבה בעשייה הציבורית, וש”יזכה לקדם שם שמים ברבים ולהמשיך לפעול באהבה ובמסירות למען תושבי חדרה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בועז ביטון
    29/08/2018 00:52
    אחד שיודע
  1. בועז ביטון איש של עשייה אוהב שלום ורודף שלום