איך בוחרים מזרן? מתי מחליפים למה חשוב שנשים לב? • טיפים חשובים

שינה טובה חשובה מאוד לשמירה על אורח חיים בריא • 1/3 מחיינו (לפחות), אנו מבלים במיטה וחשוב שנהנה, נרגיש נוח וטוב בפריט שמשמש אותנו רצוף, יום יום, כל החיים – המזרן • קובי פודה, מומחה לשינה ומנכ"ל חברת המזרנים פולירון, מסביר את כל מה שצריך לדעת
תמי גיל
י"ח אלול התשע"ח / 29.08.2018 01:54

 לבחור דרך הגוף ולא דרך העיניים

כצרכנים מודרניים, אנו מתחילים את תהליך הקניה עם העיניים ובוחנים את הנראות של המזרן, הצבעוניות והעיצוב הרצוי – אלגנטי או ספורטיבי, כל אחד לפי טעמו.

אך במקרה של בחירת מזרן, זו עלולה להתברר כטעות, מכיוון שמה צריך להיות בראש סדר העדיפויות בבחירת מזרן – זו הנוחות וההתאמה הסובייקטיבית.

התעלמו בשלב זה מהוויזואליות של המזרן, וראשית נסו להקשיב לגוף ולצרכים שלו.

רק לאחר שבחרתם את המזרן המתאים לכם מבחינת הנוחות, בדקו באילו אפשרויות עיצוב הוא מגיע.

איזה סוג מזרן הוא המומלץ ביותר?

בחירת מזרן זו בחירה אישית, אינדיבידואלית המורכבת מכמה משתנים: תחושת נוחות, מקסימום תמיכה בגוף, מבנה ומשקל הגוף, תנוחת השינה, מחיר ונראות.

יש המון סוגי מזרנים ולהלן המרכזיים שבהם:

מזרני ספוג – מורכבים ממספר שכבות ספוג שונות (ללא קפיצים). סוגי הספוגים מעניקים אלסטיות וקפיציות משתנה.

מזרני ספוג משולבים – בסיס המזרן הוא ספוג ואליו משלבים שכבות נוחות על בסיס לטקס, ויסקו, קפיצונים או אפילו שילוב ביניהם שמספק נעימות ונוחות מקסימאלית.

מזרני קפיצים – מורכבים מליבת קפיצים מחוברים או מבודדים (שאינם מחוברים פיזית ביניהם) ועליהם שכבות נוחות של ספוג, לטקס, ויסקו או שילוב ביניהם.

מזרני פילוטופ – למזרנים מסוג זה (הן מזרני קפיצים והן מזרני ספוג) מוספת שכבת נוחות מפנקת מבודלת, המיוצרת מלטקס, ויסקו או קפיצים (ניתן גם ליצור שילוב ביניהם).

כל סוג של מזרן אפשר לבחור גם כחלק ממיטה מתכווננת, פתרון נהדר לאלה הזקוקים לתמיכה בגב התחתון, “נחרנים” בעלי צרכים רפואיים כלשהם ולאלה שפשוט רוצים להתפנק בתנוחות שונות במהלך השינה.

התאמת המזרן להעדפות אישיות

לכל אחד יש את העדפות שלו בכל הנוגע לשינה ובחירת מזרן.

הרוב, רוצים ליהנות משילוב של תכונות – רכות, תמיכה מלאה לגוף, קרירות וקפיציות. במקרה כזה, המזרן המתאים ביותר הוא על בסיס ספוג עם שכבות נוחות של לטקס וויסקו.

להלן כמה קריטריונים שיכולים לסייע לכם לבחור את המזרן המתאים לכם ביותר:

מידת האלסטיות – אם אתם מעדיפים מזרן אלסטי, גמיש, מומלץ לבחור במזרן עם בסיס ספוג ומרכיב לטקס עבה.

תחושת “העיטוף” – אם אתם מעדיפים תחושת חיבוק ועיטוף, מזרן עם שכבת ויסקו הוא המומלץ ביותר מכיוון שהוא נותן תחושת שקיעה רכה ומשחרר לחצים בחלקים שונים של הגוף.

קפיציות – אם אתם מעדיפים מזרן עם קפיציות מהירה, מומלץ לבחור במזרני קפיצים, שאליהם מתווספות שכבות ספוג או נוחות של לטקס או ויסקו.

קשה או רך  – זו השאלה המרכזית שאנו שואלים את עצמנו בבואנו לבחור מזרן והתשובה לשאלה סובייקטיבית-תחושתית. לכל מזרן יש 2-3 דרגות קושי הנובעות משוני בגמישות הקפיצים, באלסטיות הספוג או בשינויים בגיאומטריית הספוג (הוספה או הורדת חללים פנימיים בספוג וחיתוכים פנימיים). אסור להתבלבל בין תמיכה לבין קושי, גם מזרן רך, יכול לתמוך באופן מלא בגוף. לבעלי משקל ומבנה גוף גדול, נדרשת תמיכה רבה יותר ולכן מומלץ לבחור מזרן בשילוב לטקס בשכבה החיצונית.

מתי מומלץ להחליף מזרן?

בדרך כלל, רצוי להחליף מזרן לאחר 8 שנות שימוש, זו המלצה ממוצעת שתלויה באיכות המזרן.

מזרני לטקס מלא בדרך כלל בעלי אריכות ימים גדולה יותר (כ-10 שנים), לעומת מזרני קפיצים שעשויים להיות בעלי אריכות ימים קצרה יותר. אמנם מזרן הוא הוצאה משמעותית, אך אם נחלק את ההוצאה שאנו משקיעים במזרן לפי דקות השימוש במוצר, נגלה שזה כמעט המוצר הכי זול ומשתלם שקנינו.

בבואכם לבחור מזרן, בנוסף לכל האמור, רכשו את המזרן בחברה אמינה שנותנת אחריות ארוכה, מדובר ברכישה חשובה שתלווה אתכם במשך שנים וחשוב שיהיה לכם למי לפנות בשעת הצורך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות