‘דגל’ נכנעה ל’שלומי אמונים’: “נסכים לדון בבוררות” על בית שמש

שלושת ח"כי 'דגל התורה' שיגרו מכתב לסיעת 'שלומי אמונים', בו הם מצהירים כי יכבדו את ההסכם שנחתם בין הצדדים בנושא בית שמש - בערב הבחירות הקודמות • לפני כ-10 ימים קראה סיעת 'שלומי אמונים' ל'דגל' פומבית "לברר את העניין בפני דין תורה או בוררות", אך 'דגל' גררה רגליים
אריה ריבקינד
י"ז אלול התשע"ח / 28.08.2018 12:34

חברי הכנסת של ‘דגל התורה’  – משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר – הודיעו אמש (שני) ל’שלומי אמונים’ כי יכבדו את ההסכם בין הצדדים על בית שמש וכי “במידה ויתעורר ספק לגבי סעיף מן הסעיפים נסכים לדון עליו בבוררות”.

במכתב ששוגר נכתב:

“לכבוד הרב מאיר פרוש

יו”ר סיעת שלומי אמונים

אגודת ישראל

ירושלים

שלום רב,

הננו להודיעך ולהבהיר בזאת כי ההסכם בנינו בנושא בית שמש שנעשה ביום ג’ ז’ בתשרי תשע”ד יכובד על ידינו ככתבו וכלשונו.

במידה ויתעורר ספק לגבי סעיף מן הסעיפים נסכים לדון עליו בבוררות”.

על המכתב חתומים שלושת הח”כים של דגל התורה.

יצוין, כי במכתב אין התייחסות על סעיף אלעד, לפיו על ישראל פרוש לפרוש מתפקיד ראש העיר, לטובת מועמד ‘דגל התורה’. זאת משום שאת סעיף זה בהסכם על סיעת ‘שלומי אמונים’ לקיים.

המהלך מהווה כניעה של ‘דגל’, שראשיה מבינים כנראה כי אין להם ברירה אלא להסכים לבוררות. שכן, כאשר לפני כעשרה ימים סיעת ‘שלומי אמונים’ קראה לה פומבית “לברר את העניין בפני דין תורה או בוררות” – הגיבו אז בדגל התורה:  “קיים הסכם לפיו שלומי אמונים אינם רשאים להתמודד באלעד מבלי הסכמה של דגל התורה. קיים בורר ששלומי אמונים הרצתה בפניו באריכות את טענותיהם, ההחלטה בעניין הזה תהיה בידי הבורר ועל פי הסכמת מרנן ורבנן גדולי התורה שליט”א ועל כן מכתבו של הרב פרוש מיותר ומיועד ככל הנראה למשיכת זמן”.

כעת, גם ב’דגל’ מודים שב”מידה ויתעורר ספק לגבי סעיף מן הסעיפים נסכים לדון עליו בבוררות”.

“יכול להיות שהם אלו שמשכו בעצם זמן? למה לקח להם שבועיים להגיב? למה הם הגיבו אז בכעס על קריאת שלומי אמונים ללכת לדין תורה/בורר?” – תוהים כעת גורמים בשלומי אמונים.

על פי ההסכם בין הצדדים, דגל התורה אמורה להריץ בבחירות אלו מועמד מטעמה לראשות העיר בית שמש, אך תחת זאת היא מנהלת מו”מ לתמיכה במשה אבוטבול.

ב’שלומי אמונים’ טוענים, כי בשל צעד זה הסיעה הפסידה את תפקיד סגן ראש העיר. כעת ב’דגל’ בעצם מתחייבים להעניק סגנות ל’שלומי אמונים’, פלוס תפקיד בכיר.

ב’שלומי אמונים’ דורשים גם ש’דגל התורה’ תתחייב לתמוך בבחירות שיתקיימו בעוד חמש שנים במועמד הסיעה לראשות העיר בית שמש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל שעה מתחלף מועמד, זה לא נשמע רציני
    28/08/2018 15:23
    שלומי
  1. עד שימצאו בורר יגמרו הבחירות