גפני מאיים: “אעצור תקציבים עד שישפרו שכר רבני שכונות”

למעלה מ-100 רבנים בימי העיון של הרבנות עבור רבני ערים ומועצות המקומיות • הראשל"צ הגר"י יוסף: "על הרבנים לדעת כל שנדרש, כדי לענות מיד" • גפני: "רבני ישראל הם אלו שצריכים לקבוע את סדר היום במדינה. מתי נפגשתם עם נתניהו - לדבר ולקבוע את סדר היום?"
יוסף גרינבוים
ט"ז אלול התשע"ח / 27.08.2018 11:21

למעלה מ-100 רבני ערים ומועצות מקומיות משתתפים בימי העיון של הרבנות הראשית במלון לביא, אשר עוסקים בחיזוק מעמד הרב בקהילה, הענקת כלים מקצועיים לרבנים בתחומי פעילותם היומיומית, ובחינת האתגרים העומדים בפני רבני הערים והקהילות, נוכח המציאות החברתית והתקשורתית.

בימי העיון מועברות הרצאות מקצועיות ממרצים בכירים בנושאים רבים, בין השאר: חינוך, זוגיות, כלכלת משפחה נכונה, נוער נושר, התמכרויות, פגיעות, משפחות  חד הוריות, הרב מול התקשורת, וכן בנושאי שירותי הדת השונים – כשרות, טהרת המשפחה, נישואין ועוד.

בכנס משתתפות גם נשות הרבנים, ומתקיימות להן הרצאות מקבילות.

את ימי העיון פתח אמש מנכ”ל הרבנות הראשית, הרב משה דגן, שציין כי מאז כניסתו לתפקיד הוא פועל בכל דרך לחזק את הקשר בין עולם הרבנות לקהילה, וזאת בין היתר באמצעות חיזוק הקשר בין הרבנות הראשית לבין הרבנים המקומיים תוך העשרת הידע המקצועי של הרבנים שיוכלו לתת מענה ראוי לקהילתם בכל תחומי החיים.

את המשא המרכזי ביום הראשון, נשא הראשל”צ הגר”י יוסף, בענייני הלכה, נושאים העומדים על סדר היום ושאלות הלכתיות שהגיעו לפתחו לאחרונה.

“אתם, רבני ישראל, צריכים להיות מונחים בכל הנושאים, כך שאם ישאלו אתכם שאלות בהלכה – ישר תדעו מהי התשובה”, חידד הראשל”צ את האחריות המונחת על כתפי הרבנים.

בהמשך נשא דברים יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, שפתח במתקפה על היחס הממשלתי לרבנים. “רבני ישראל הם אלו שצריכים לקבוע את סדר היום במדינה. מתי נפגשתם עם ראש הממשלה לדבר ולקבוע את סדר היום?” תמה.

גפני התייחס גם לנושא שכר הרבנים ואמר: “רבני ישראל לא נדרשים להתעסק בנושאים של שכר, זהו תפקידם של חברי הכנסת, רבני ישראל צריכים להתעסק אך ורק בשמירת היהדות, הכשרות השבת וכל נושאי הדת במדינת ישראל”.

בשלב זה פנה גפני לרבנים והדגיש: “האחריות מוטלת עליכם, רבני הערים הם אלה שצריכים להוביל את סדר היום הלאומי. נושאי הרבנות צריכים להיות בראש סדר העדיפויות, אתם תפקידכם לעלות את המודעות לנושאים הללו בארץ ישראל”.

גפני הבטיח לרבנים כי יטפל בסוגיית השכר: “בכוונתי לעצור את התקציבים ולא לדון בוועדת הכספים בנושאים השונים עד שישפרו את שכרם של רבני ההתיישבות והשכונות”.

לאחר מכן התייחס גם לנושא מינוי רבנים, המתרחש לעיתים רבות בעצלתיים, ואמר: “כשרב עיר עוזב את העיר – חובה למנות מיד רב אחר. לא יעלה על הדעת שישנם ערים רבים רבות שבהם לא מכהן רב עיר”.

הרב יצחק יוסף

צילום: עזרא לנדאו, דוברות הרבנות

שאר ההרצאות ביום הראשון של ימי העיון התמקדו בין היתר בנושאי פתרונות טכנולוגיים הלכתיים לציוד המטבח המוסדי על ידי מר משה בן ישי, האפשרות לחבר קהלים רחבים להתקדמות רוחנית על ידי הרב חיים דוד קובלסקי מייסד ארגון מאורות הדף היומי, התמודדות המשפחה לאחר גירושין על ידי הרב ישראל אברהם, ואופן השימוש בבדיקות גנטיות על ידי הרב דוב פופר ממכון פוע”ה.

כמו כן ניתן דגש מיוחד בנושא התמודדות הרב עם כלי התקשורת, כאשר איש התקשורת והשדרן אבי מימרן הרצה בנושא “התקשורת הראשית לישראל”, וציין כי “רבני הערים הם הפנים של הדת בישראל, וההיכרות שלהם עם המדיה העכשווית היא הכרחית”.

גם איש הפרסום ויחסי הציבור איתן דובקין הרצה בנושא “כל רב הוא מותג” והסביר כי “בשנת 2018 תקשורת המונים נגישה לכל אחד, כל ילד עם סמארטפון בכיס הוא תחנת שידור. חייבים לדעת להתנהל בחוכמה מתוך מודעות למצב החדש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות