“אוצר בלום של ‘ירושלים דליטא'”: ביבי ביקר בספריה הלאומית בליטא

ראש הממשלה, שקיים ביקור ממלכתי בליטא, ביקר היום באגף הספרים היהודים בספריה הלאומית של ליטא • "יש פה אוצר עצום. אתם רואים פה איך חיו היהודים. איזה עולם עשיר היה פה ואבד"
נתן פרל
ט"ו אלול התשע"ח / 26.08.2018 20:14

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ביקרו היום (ראשון) בספריה הלאומית של ליטא, באגף הספרים היהודים, שם שמעו מפי לארה למפרט, ראש מחלקת יהדות בספריה, על הספרים והכתבים הנמצאים במקום.

בביקור הוצגו ספרים עתיקים שהיו בספריות ברחבי ליטא מלפני השואה, ביניהם מדרש תהילים מ-1512 וכתבים של ראשי הישיבות בליטא; ספרי ילדים וספרי לימוד ביידיש מלפני מלחמת העולם השנייה ממערכת החינוך בליטא וכתבים של ז’בוטינסקי, ביאליק, טשרניחובסקי ועוד.

ראש הממשלה אמר במהלך הביקור: “כאן בספריה הלאומית של ליטא, יש אוצר בלום של ‘ירושלים דליטא’, החל מספרים על הגאון מווילנה ופירושים לתהילים ועד למכתבים של ביאליק. אני נרגש מאוד לראות כאן גלויה מטשרניחובסקי. אבי היה עורך של טשרניחובסקי, וטשרניחובסקי נתן המלצה לאלכסנדר אהרונסון על אבי. ביאליק היה באותה ישיבה, עם סבי, ישיבת וולוז’ין”.

נתניהו הוסיף: “יש פה אוצר עצום. אתם רואים פה איך חיו היהודים. יש פה ספרי לימוד בעברית מ-1937, חוברת ‘השחר’, איזו עברית משובחת. איזה עולם עשיר היה פה ואבד”.

נתניהו בליטא

צילום: עמוס בן גרשום, לעמ

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות