נמחקה עתירה שדרשה הסבר מכץ: מדוע אין עבודות על הגשר בשבת?

שופטי בג"ץ דחו את העתירה שהגישו בשבוע שעבר עוה"ד שחר בן מאיר ויצחק אבירם נגד שר התחבורה, בשל "אי מיצוי הליכים" - מבלי להביע דעה לכאן או לכאן • "הידברות ישירה עם הרשות המוסמכת עשויה לייתר את ההתדיינות"
חיים טוויל
ט"ו אלול התשע"ח / 26.08.2018 19:23

בג”ץ דחה אחר הצהרים (ראשון) עתירה שהגישו בשבוע שעבר עוה”ד שחר בן מאיר ויצחק אבירם, בה דרשו לבקש הסברים רשמיים משר התחבורה ישראל כץ ומחברת ‘נתיבי איילון’ –  מדוע לא יתבצעו עבודות על ‘גשר יהודית’ במהלך השבת הקרובה.

השופטים יצחק עמית, ג’ורג’ קרא ודוד מינץ, דחו את העתירה, בשל אי מיצוי הליכים, וזאת מבלי שהביעו דעה לכאן או לכאן בנושא עצמו.

“מיצוי הליכים אינו כלל טכני-פורמאלי”, אמרו השופטים. “לפני שאצים-רצים בבהילות אל בית המשפט בבחינת המוצא הראשון, הידברות ישירה עם הרשות המוסמכת עשויה לייתר את ההתדיינות”.

ביום  רביעי שעבר הודיע שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ”ץ, כי החליט לבטל את העבודות שתכננה חברת ‘נתיבי איילון’ לקיים בשבתות הקרובות.

כ”ץ אמר כי ההודעה של עיריית תל אביב-יפו, באמצעות חברת ‘נתיבי איילון’, על הקמת גשר יהודית וסגירת ציר נתיבי איילון לתנועה במהלך ששה סופי שבוע, לצורך ביצוע העבודות, היא הודעה “מקוממת ומיותרת”, כלשונו.

השר כ”ץ הורה לחברת נתיבי איילון, המבצעת את הפרויקט עבור עיריית תל אביב-יפו, להקפיא לאלתר את ביצוע כל העבודות המתוכננות להקמת הגשר, ולהגיש לו בהקדם תכנית לביצוע העבודות בדרכים אחרות, כולל במהלך שעות הלילה המאוחרות, כפי שנעשה במקרים דומים בעבר וכמקובל, לדבריו, בארץ ובעולם.

ראש העיר תל אביב רון חולדאי איים, בתגובה,  לעתור לבג”ץ נגד השר כץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות