נחשף: סחרו במידע של מאות אלפי מתגייסים לצה”ל למטרות שיווקיות

פרשה חמורה של דליפת מידע רגיש של מאות אלפי מועמדים לשירות צבאי: ארבעה חשודים שאבו פרטים אישיים ממאגר המידע של יחידת מיטב בצה"ל - והקימו מערך לסחר במידע • פיתחו תוכנה באמצעות יצרו קשר עם חיילים ובני משפחותיהם,‎ ומכרו מידע לצדדים שלישיים
חיים טוויל
ט"ו אלול התשע"ח / 26.08.2018 14:34

הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים סיימה בימים האחרונים חקירה פלילית נרחבת, שחשפה פגיעה שיטתית בפרטיותם של מאות אלפי חיילים משוחררים ואזרחים, שמידע אישי רגיש אודותיהם הוצא מתוך מאגר מידע של יחידת מיטב בצה”ל.

הרשות מייחסת לחשודים עבירות של פגיעה בפרטיות, קשירת קשר, שוחד והוצאת מסמך ממשמורת חוקית.

בראש החוליה עמדו שני אזרחים, שנעזרו בשני חיילים, להם הייתה גישה למאגר המידע.

החשודים פעלו, על פי החשד, בשנים 2014-2011, ובמהלכן פגעו בפרטיותם של מאות אלפי חיילים משוחררים ואזרחים, בין השאר על ידי מכירת מידע עליהם לצדדים שלישיים.

במסגרת החקירה, שנוהלה על ידי מחלקת האכיפה ברשות להגנת הפרטיות, עלה כי מידע אישי רגיש הוצא מתוך מאגר המידע של יחידת מיטב בצה”ל, האחראית על מיון ושיבוץ מועמדים לשירות צבאי.

לטענת החוקרים, דרך מערכות אלו התקבלו רשימות ובהן מידע על אודות ילידי 1993-1988, שהיו באותה תקופה לקראת שירות צבאי. המידע כלל פרטים רבים אודות המועמדים לגיוס ובין היתר פרטים ליצירת קשר, מספר הילדים במשפחה, והתפקיד המיועד במסגרת השירות הצבאי.

מהחקירה עלה כי  החשודים סרקו את הרשימות, ופיתחו תוכנה באמצעותה יצרו קשר עם חיילים, אזרחים ובני משפחה, לצורך שיחות שיווקיות. בנוסף לכך, המידע נמכר, לצדדים שלישיים.

החשודים פעלו כך במשך שנים, עד שהתקבלו תלונות מצד אזרחים על שיחות שעוררו את חשדם.

המתלוננים, שרובם שוחררו מצה”ל לפני שנים, ציינו כי הגורמים כינו עצמם “המרכז לחיילים משוחררים” או “ייעוץ והכוונה לחיילים משוחררים”, והציעו שלל שירותים ומוצרים בתנאים מועדפים. חלק מהמתלוננים אף מסרו כי הגורמים ידעו עליהם פרטיים אישיים רגישים, כגון קיומה של אזרחות נוספת.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות