‘סרבנית גט קשה’ • ביה”ד למשרד המשפטים: הפסיקו לייצג סרבנים

בית הדין הרבני האזורי בחיפה למשרד המשפטים: "מערכת ייצוג ציבורי נועדה להגן ולא לעגן" • משרד המשפטים סירב לחדול מלייצג סרבנים באופן גורף - ויבדוק כל מקרה לגופו
חיים טוויל
ט"ו אלול התשע"ח / 26.08.2018 08:38

בית הדין הרבני האזורי בחיפה פנה למחלקה לסיוע המשפטי במשרד המשפטים, וקרא לה להפסיק לייצג סרבני וסרבניות גט. כך דווח הבוקר (ראשון) אמוץ שפירא  ב’כאן’.

בתגובה לפנייה של בית הדין, השיבו במחלקה כי הם לא יחדלו באופן גורף מלייצג סרבנים, אך עם זאת לא יאפשרו שנציגיהם “ישמשו כלי לצורך שימוש לרעה בהליכים משפטיים”.

התכתובת בין הצדדים התנהלה בעקבות מקרה של אישה שבית הדין הגדיר כ”סרבנית גט קשה”.

זאת משום שהיא מסרבת לקבל גט מבעלה זה כארבע שנים, אף על פי שהוטלו עליה מגבלות שונות, כמו איסור יציאה מהארץ, איסור לנהל חשבון בנק ותשלום קנס שבועי.

בבית הדין קראו לסיוע המשפטי להפסיק לייצג אותה. במשרד המשפטים החליטו להפסיק את מתן הסיוע, עוד בטרם הגיעה אליהם הפנייה.

בפניית בית הדין נאמר: “מערכת ייצוג ציבורי נועדה להגן ולא לעגן. מערכת ייצוג ציבורי נועדה לתת מענה ותמיכה למי שנזקק לכך כדי להגן על עצמו ועל זכויותיו, ולא כדי לפגוע בזכויותיו החוקיות או לעגן את הצד האחר באופן מחפיר ושיטתי”.

הסיוע המשפטי דחה את הדרישה לחדול באופן גורף מלייצג סרבני וסרבניות גט, והשיב כי כל מקרה ייבחן לגופו. לצד זאת, במחלקה הדגישו כי לא יאפשרו שנציגיהם ינוצלו לרעה בהליכים המשפטיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות