זכות השיבה? הממשל יצמצם לחצי מיליון מספר הפליטים שיכיר בהם

מרבית הסיוע האזרחי שניתן לרשות ולעזה יועבר ל"נושאים אחרים בעדיפות גבוהה" • בנוסף: הממשל האמריקני צפוי להודיע בקרוב על הפסקת התקציב לארגון הפליטים ביו"ש • ימנע העברת כספים ממדינות נוספות • לפי התכנית: רק בעשירית ממספר הפליטים שמוכרים כיום יוכרו כפליטים
יוני גרין
ט"ו אלול התשע"ח / 25.08.2018 21:02

נשיא ארה”ב ממשיך לדחוק את הפלסטינים לפינה: בימים הקרובים צפוי ממשל טראמפ להודיע על מדיניות חדשה, המבטלת הלכה למעשה את זכות השיבה הפלסטינית. כך דווח בחדשות 2.

בדיווח נאמר, כי התכנית החדשה צפויה לכלול מספר צעדים שמכוונים בעיקר לעבר ארגון הסיוע לפליטים – אונר”א.

עוד דווח, כי פרסום התכנית החדשה צפויה להתבצע בראשית חודש ספטמבר, אז יפרסם הממשל את המדיניות כלפי ארגון הפליטים שתכלול מספר צעדים.

תחילה יפורסם דוח לגבי מספר הפליטים הפלסטינים, כשהאמריקנים טוענים שמדובר בכחצי מיליון, לעומת יותר מחמישה מיליון פליטים, לפי אונר”א.

כמו כן ממשל טראמפ צפוי להודיע, כי הוא שולל את ההגדרה של ארגון אונר”א, השמור רק לפליטים פלסטינים ומעביר את מעמד הפליט בירושה.

צעד נוסף הוא עצירת התקציב לארגון ביו”ש.

האמריקנים צפויים גם לבקש מישראל לשקול מחדש את המנדט שהיא מעניקה לאונר”א לפעול ביו”ש, וזאת כדי לוודא שמדינות ערב לא יוכלו להעביר את הכסף לארגון במקום האמריקנים.

בירושלים רואים במהלך כצעד היסטורי נוסף של הנשיא טראמפ והצוות שלו: אחרי שהסירו מהשולחן את  ירושלים והעבירו את השגרירות, עכשיו הם למעשה מסירים מהשולחן גם את זכות השיבה, שהיא אבן הנגף המרכזית בכל משא ומתן.

מהמועצה לביטחון לאומי בבית הלבן נמסר: “הממשל יודיע על המדיניות שלו לגבי ארגון אנור”א בזמן המתאים”.

במקביל, הממשל האמריקני החליט על עוד קיצוץ בתמיכה ברשות הפלסטינית.

בהודעה שנמסרה לחברי הקונגרס נמסר כי הוחלט להעביר את רוב הסיוע האזרחי שמעניק הממשל לפלסטינים בשטחי הרשות ובעזה, סכום הנאמד ביותר מ-200 מיליון דולרים, לטובת “נושאים בעלי עדיפות גבוהה יותר על פי האינטרס הלאומי ועל פי מדד החשיבות למשלם המסים האמריקני”.

רק לפני חודשים אחדים, אחרי קיצוץ מתון יותר, הודיע הנשיא טראמפ כי הוא מעמיד לבחינה מחדש את כל הסיוע הניתן לרשות הפלסטינית.

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן,  הגיב: “‏החלטה נכונה ואמיצה של ממשל טראמפ – קיצוץ בכספים שהולכים בודאות גמורה לשלטון הטרור של החמאס בעזה שבמקום להשתמש בו כדי לשקם את הרצועה הוא מפנה אותו לייצור רקטות, חפירת מנהרות ולהעצמה של כוחות הטרור שלו שפועלים נגד מדינת ישראל ואזרחיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות